Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Nyslipad hall, men vad ska vi ha för ytbehandling?

Publicerad 2007-04-17 22:41:00 i Huset - renovering,

Övre hallen är nyslipad (och övertäckt), och nu ska vi bara bestämma oss för om vi ska vitmåla (och isåfall med samma färg, oljebaserad, som i sovrummet, eller vattenbaserad + lack), kalka och såpa, eller lacka... Svårt det där. Lutar och vitmålat med vattenbaserad.

Som bonus blev vi av med tv:n, då vår käre golvslipare lyckades klippa antennsladden i samband med att översta trappsteget skulle slipas. Så kan det gå :) Inga desperata hemmafrua idag, med andra ord.

Kommentarer

Postat av: Carina

Publicerad 2007-04-18 20:15:18

Hej! Jag hör till dem som är bra på att surfa runt men sämre på att ta mig tid att skriva en kommentar. Tycker i alla fall att din blogg är läsvärd med fina bilder!

Postat av: Henriettae

Publicerad 2007-04-20 08:30:55

Hej!
Jag är en nygammalbesökare - har läst din blogg innan, men lyckades tappa bort den, och har hittat den igen tack vare en länk du postat på ByggaHus. Vi håller på att göra om vårt gamla hus, och därför har jag fastnat för din blogg - det är så himla kul att se hur FINT det blir hos er!!

Postat av: Henriettae

Publicerad 2007-04-20 20:37:50

Japp, gästrum, fast det är större än vad man ser på bilderna. Dock är det i vinkel, så det är mycket svårmöblerat. Trevlig helg!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela