Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Riddartyp till loftsäng

Publicerad 2007-04-22 20:11:06 i Allmänt - osorterat,

Inför A's 4-årsdag var allt med riddaranknytning av stort intresse, så vi beställde av farmor riddarförhängen till loftsängen (halvloft, ca sovhöjden är ca 120 cm). I ett nummer av Sköna Hem fick vi idén till layouten, och sedan fick farmor fria händer.

Det här är resultatet (nytvättat, ostruket och inte upphängt, därav de något sneda fotona med golv bakom fönstret)

image79

image80

Utmed sängens långsida hänger dessa två bitar. På den fria gaveln hänger ytterligare en del motsvarande den övre (med fönster).

Förhängena är sydda i tyg (naturfärgat och beige) från IKEA. De två blå är olika underlakan, även de från IKEA. I liljans mitt sitter en guldknapp med lilja på. Fönstren är i myggnät. Krönet är i vändsytt tyg och endast fastsatt i överkan på respektive förhänge (fladdrar alltså lite fritt). Bredden är sängens längd plus 20% så att det skulle bli lite rynk. Ingången till riddarborgen blir naturligt mellan de två styckena på långsidan.

Ska se om jag kan ordna nya foton när tyget är upphängt - någon dag när jag plockar fram strykbrädan.

Kommentarer

Postat av: Lee

Publicerad 2007-06-05 21:18:42

Hej, men gud vad spännande, jag vill gänra se bilder när du har fått upp det. Jag är på väg att sy egna till mina barn å letar ideer... så om du orkar får du gärna lägga upp lite bilder. Jag kommer att länka till din blogg från min, å det vore kul om du gjorde detsamma. Älskar bloggar som handlar om hem och hus =)
Mvh Lee

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela