Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Mer groddar i marken!

Publicerad 2007-05-14 22:12:52 i Huset - trädgård,

Pojkarna har fått så pumpafrön, så de står på tillväxt i köksfönstre. De är djupt fascinerade över att de små fröna ska bli (förhoppningsvis) stora pumpor att dekorera med till Halloween. I höst fixar vi egna frön av våra pumpor!

image116


Jag älskar ruccola, och efter tips på nätet kommer jag nu vara självförsörjande - ser jag fram emot!

image117

Sockerärtor var slut, men salladsärtor fanns det gott om - hoppas på bra resultat även där.


image118

Vitlök ska man ju egentligen sätta på hösten, men det stod på lappen "tidig vår", så jag gör ett försök i alla fall. Färsk vitlök, mums!

image119

Kommentarer

Postat av: Saidstina

Publicerad 2010-05-07 07:56:36

really enjoyed the site even learnt a few things on the way, keep up the good work.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela