Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Pimp my kitchen

Publicerad 2007-11-25 19:44:24 i Huset - kök,

Nu har jag gjort det!!! Köpt mina första julgardiner (IKEA, mäta, stryka på fliseline och klippa i rätt längd, lagomt avancerat).... Stor bedrift för någon som passerat 40 :) För de som känner mig är det inget okänt faktum att jag inte är en gardinmänniska. Inspirerade av lillasyster fick det dock bli gardiner inför jul. Och efter viss ommöblering av köket ( = borttagning av onödiga prylar), ser det ut som följer

image279

Mot gatan. Ska försöka få bättre fall på gardinerna, men någonstans ska man ju börja.


image280

Mot grannen. Ljus saknas. Ska försöka fixa det på något sätt.


image281

Båda fönstren på en bild.


Och så lite detaljstudie

                           

Azalea och minicyklarmen nya för dagen. Tazetterna växer på så det knakar, och clementiner är gott.

Kommentarer

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2007-11-25 21:00:21

I like!
Väldigt snygga gardiner ;-)
Har inte fått upp mina ännu, har en ledsen o arg E i min famn.

Postat av: alacs

Publicerad 2007-11-25 21:15:49

Va, va, va, du är väl kvinna?!?! Minst 3 saker samtidigt borde du fixa!!! Lägg henne i babygymet eller vagnen, eller lägg fällen bredvid strykbrädan och skrid till verket ;)

Postat av: Karin

Publicerad 2007-11-25 21:57:16

Fliseline, vad är det?

Postat av: alacs

Publicerad 2007-11-25 22:19:11

Karin - sånt där vitt tunt som håller ihop två tygstycken utan att man behöver sy!!! Jag vek gardinen nere vid golvet, stoppade in fliseline i vecket (eller kanske det stavas vlieselin?!) och strök. Då fäster båda tygstyckena mot detta, och man slipper sy. http://sv.wikipedia.org/wiki/Vlieselin

Postat av: Brysselcatarina

Publicerad 2007-11-26 16:13:00

Så fint! Men "borttagning av onödiga prylar" verkar lite farligt... finns det inga köxmöbler?
: )

Postat av: Lotten

Publicerad 2007-11-26 16:53:48

Jättefina gardiner! Jag är inte heller någon gardinmänniska faktiskt. Det går alldeles utmärkt med rullgardiner.....;-)

Postat av: alacs

Publicerad 2007-11-26 17:28:52

Brysselcatarina - jodå, köxmöbler finns i annan avdelning :) Ska se om jag kan städa undan nog för att våga
mig på att fota den delen av huset oxå... Har tyvärr inga förebilder på hur matlagningsdelen såg ut innan, men tänk "micro-på-skobänk", returpapperförvaring, blomma på pidestal, etc...

Lotten - inte ens rullgardiner hade jag förut :)

Postat av: Brysselcatarina

Publicerad 2007-11-27 16:38:07

Puh, jag fick angest nar jag tankte pa att se bilder fran familjens julbord som skulle intas pa den lilla pallen.

Postat av: alacs

Publicerad 2007-11-27 19:31:09

Nja alltså, du kanske missförstod. Köxmöblerna använder vi till fest - till vardags är det lika bra att vi käkar direkt på golvet. Du vet 3 år i afrika har ju satt sina spår :) Pallen är mest för att ställa undan det barnen inte ska nå.

Postat av: Karin

Publicerad 2007-11-27 22:13:58

Det blir ingenting tills vidare. Bara får vara helt enkelt. Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela