Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Barnens adventsklapp

Publicerad 2007-10-27 23:15:51 i Årstider/Högtider - jul,

När A var helt ny, typ dryga 10 månader, sprang jag på en jättesöt tomte. Direkt slog det mig att denna lilla tomte skulle A få i present, och förhoppningsvis skulle jag kunna fylla på hans förråd av tomtar jul efter jul. Eftersom det dröjer länge innan lilla A intresserar sig för inredning, så får den lilla tomten förvaltas av mig och mannen tills vidare. Så kom lilla H året efter, och förstås fick han oxå en tomte. Nu får de en tomte var lagomt till första advent, och samlingen består, innan årets utdelning, av 9 tomtar, som då snart är 11. Tanken är att de ska få sina tomtar den dagen de flyttar hemifrån. Hoppas det uppskattas! Jag kommer i alla fall att sakna dem!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela