Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Näthandel

Publicerad 2007-10-16 21:05:55 i Inredning,

Har hittat lite potentiella inköp på nätet (tack och lov för näthandel - när tusan ska man hinna gå till vanliga affärer??). Beslutsångesten ligger tung, och jag är i valet och kvalet. Tänkte få lite input från er därute i rymden, och kanske hjälp att välja

Först ut är nya lampskärmar. På bilder från mitt vardagsrum syns de befintliga skärmarna, som var ett tillfälligt köp i avvaktan på den rätta skärmen. Är sugen på Marimekkos skärmar, men vilken färg? På sikt blir vardagsrummet vitmålat med brytning åt grått. Mattan kvarstår (ligger), tv-bänk och laminostolar i ek, soffan ska nog bytas. Lutar åt svart eller röd.

image241Liten 285, Stor 325
Foto: Formodesign



Barnen har en ärvd röllakanmatta i sitt lekrum, och även den är högst temporär. Vad sägs om någon av dessa? Bilder på killarnas lekrum finns här.

           1745/st
Foto: Formodesign

Racerbanan inbjuder ju till värsta racet, men eftersom mattan ska ligga under bordet är det kanske inte lämpligt. Det grön/blå racerbilen ligger nog närmast till hands. Mattan är designad av Karin Mannerstål och är i ull. Lite saftit pris, men väldigt fina!

När vi ändå är inne på barnens rum så ligger det nära till hands att fundera på gardiner. Fönstren gapar tomma, och det är lite tråkigt. För att fortsätta på temat Karin Mannerstål så gillar jag verkligen detta tyget

    265/meter
Foto: Formodesign

Alla produkter ovan har jag hittat hos Formodesign.
Vet du någonstans där de finns till ett lägre pris får du gärna säga till!

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2007-10-16 22:11:55

Gör som jag - köp en liten bit och sy fast den på något större. Jag sydde kuddar (finns under rubriken Barnrum)Blir lite billigare så om man behöver tänka lite ekonomiskt =)

Postat av: alacs

Publicerad 2007-10-16 22:19:37

Finfina kuddar! Det var ju en jättebra idé! Kan tänka mig att fånga upp någon av färgerna i ränderna på väggen! Tack för tipset!!

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2007-10-17 08:42:03

Mattan med bilbanan är ju lite cool, då kan H köra med sina bilar runt och runt och runt. Var hade du tänkt ha dem? Inne i lekrummet väl, inte sovrummet.
J har ju sina bilstad fortfarande och får väl ha det ett tag till, sedan får vi hitta på något nytt.

Lampskärmen vet jag inte, jag gillar ju Marimekko och alla är fina. Den med svart kanske skulle passa bäst... såvida du inte vill ha någon färg som sticker ut vill säga.

Postat av: Malin

Publicerad 2007-10-17 14:26:18

Hejhej

Vad fina rummen är! Jag är oxå sugen döskalle-tapeten som fondvägg. Har redan gardinen fr. Mannerstål som du oxå funderar på. Hade du tänkt på den i sovrummet el. i lekrummet?
Jag är lite rädd att tapeten o gardinen inte kommer att gå ihop. Tapeten skulle i såna fall vara på väggen bredvid väggen där gardinen hänger. Vad tror du?

Postat av: alacs

Publicerad 2007-10-17 23:49:46

Malin - Mannerståls gardin skulle i så fall vara i lekrummet, och fick tips att inte köpa hennes tyg till hela gardinen, utan att göra ngn typ av applikation på ett enfärgat. Funderar på att ta upp någon av rändernas färger som grundfärg i gardinen, och sedan ta en "remsa" av hennes tyg. Får se vad som händer.

Postat av: Cissi

Publicerad 2007-10-18 08:19:15

Jag tycker den svarta skärmen var jätte snygg.
Karin Mannerståls tyg är så fint, det blir man aldrig less på.

Postat av: Maria

Publicerad 2007-10-21 23:23:20

Visst är det svårt att bestämma sig när man nätshoppar. Jag har beslutsångest i vanliga fall, men när man inte får känna och ta i saken man ska köpa så blir det ännu svårare ;)
Jaa, varför inte... kanske att det blir en till vimpel-hit?! ;)
Kramar

Postat av: alacs

Publicerad 2007-10-23 00:23:03

Cissi - ja, det blir nog den svarta skärmen. Ska köpa en bit av Mannerståhls tyg, och "fylla ut" med vitt linne.

Maria - ja, en liiten vimpel vore trevligt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela