Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Beskurna träd och ny tunna

Publicerad 2007-09-19 22:13:12 i Trädgård - höst,


Våra fruktträd har inte blivit ordentligt beskurna på måååånga år, men igår kom vår räddning och hjälpte oss få lite ordning på de vildvuxna päron och äppelträden. Får se om detta kan hjälpa dem att ge oss lite mer frukt nästa år. Och så fick vi höra att de behöver vattnas ett par timmar 2-3 gånger per vecka. Det hade vi ingen aning om.

Idag har jag klippt ned allt skräp och invigt vår nya soptunna; en tunna på 370 liter som kommunen tömmer var 14:e dag under april-november till priset 600 kr. Eftersom vi hittills kört oräkneliga vändor till tippen med hyrt släp för att bli av med trädgårdsavfall känns det billigt med Sitas nya drive.

Kommentarer

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2007-09-20 11:05:55

Du får lägga in en bild så att vi får se hur fint det blev, annars måste jag ju pallra mig ut och ta den jättelånga 3 min promenaden dem till er! ;-)

Postat av: Karin

Publicerad 2007-09-20 20:16:37

Det var mycket vattning, hur ska man hinna/orka med det?

Postat av: alacs

Publicerad 2007-09-20 21:22:45

Karin - ja, inte vet jag :) Ska söka lite på nätet och se om det verkligen kan stämma.

Postat av: Karin

Publicerad 2007-09-23 12:33:31

Har svarat dig på min blogg!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela