Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

En enkät till, som jag hittade hos syskonen Å

Publicerad 2007-09-03 21:21:54 i Allmänt - enkäter,

Eftersom det inte händer speciellt mycket på renoveringsfronten fn så roar jag mig med ännu en enkät, hittad både hos T och C.

Hur många nycklar finns det på din nyckelknippa?
2 vanliga och 2 "läsnycklar"
Äger du en iPod?
Ja, men nu var det länge sedan jag använde den
Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
Allt är ju avhängigt beloppet, men visst sjutton finns det hål att fylla igen och lån att göra sig av med. Huslånet skulle väck och ett nytt kök från Poggenpohl in (just nu ligger nog IKEA närmast..). Långresan våren 2009 skulle kännas mindre avlägsen, och vi skulle nog kunna lura med oss syster C med man och 2 barn. Känns inte svårt att spendera ett par lottomiljoner.
Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan?
Ja, lilla sonen - han berättar hemlisar dagligen. "jag ska bara viska  något"
Vad åt du till middag?
Hm, björnbärspajen från igår. Åt grekiska biffar till lunch, så det räckte
Kan du vissla?
Kan och kan, det låter i alla fall.
Har du någonsin deltagit i en demonstration?
Minns faktiskt inte, men någon stans ringer det en klocka att jag nog faktiskt gjort det. Hade dock definitivt inget med 1:a maj at göra!!
Vem var den senaste som ringde dig?
Mamma
Tror du folk pratar bakom ryggen på dig?
Om det sker så fine om det roar dem. Jag är äntligen gammal nog att inte bry mig om sådant.
Tittade du på tecknat när du var liten?
Ja, Pellepenna och Suddigumma och Balthazar minns jag. Linus på linjen.
Hur många syskon har du?
1 här och 1 däruppe
Vilken film kan du alla replikerna till?
Jag ger mig tusan på att sätter ngn på Teletubbies så ramlar nog "replikerna" på plats. Vuxenfilm? Ingen!
Äger du några band-t-shirts?
Nej, nej, nej - mina Dire Straits åkte nog ut i samband med flytten från Göteborg.
Hur många stolar står runt ditt köksbord?
6 vanliga och 2 tripp-trapp
Har du gråtit offentligt?
Ja
Försöker du alltid lära dig nya saker?
Ja
Vill du ha några tatueringar eller piercingar?
Har en giraff på foten. Han behöver påfyllnad (fyllde 8 år i somras och är lite blek om nosen). Piercing - nej tack!
Vad har du för väder?
Det kom en skur precis när jag skulle ut och plocka björnbär, annars har det varit en fin dag idag.
Skulle du någonsin kunna tänka dig att dejta någon med mycket tatueringar?
Nej tack, men inte pga tatueringarna. Har inte för avsikt att byta ut min man :)
Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
Måste och måste, man tar det man får, vilket en vanlig natt innebär ca 7 timmar
Äter du frukost dagligen?
Ja, körde gröt m äpple, eller äpple m yoghurt hela våren. Nu har det spårat ut lite med kaffe och rostbröd/ost. Ska försöka komma tillbaks till gamla vanor igen.
Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Jobbmässig är de relativt fullbokade. Dock är kvällarna fria. Stressiga? Jag försöker att inte stressa, men det är klart att det är kämpigt att sluta jobbet 17 och hämta på dagis 17 och så är det 30 min resväg..
Hamnade du ofta i trubbel för att du pratade under lektionerna?
Det hände nog ja. Kompis K och jag pratade väl endel, kanske man kan säga.
Vilken är din favoritfrukt?
Mango, papaya, passionsfrukt. Billig frukt om man bor i Afrika, snordyr här :(
Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Borde verkligen
Hur gammal blir du din nästa födelsedag?
29+13
Vad var det senaste du åt?
Rostade majskorn. Helt onödigt.
Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller det motsatta?
Nu för tiden tycker jag nog att jag kommer lika bra överens med båda. I yngre dagar var det nog det motsatta.
Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Pappa seglade med en båt som hette XXX i sin ungdom. Plus att det var någon tjej.. Fattar inte att mamma köpte det senare argumentet :)
Sover du på sida, mage eller rygg?
Mest mage
Har du någonsin köpt något från eBay?
Nej, men jag "traderar" för fullt. Adlibris är bra köpsite oxå.
Tycker du om att krama folk?

Det tycker jag nog är ganska trevligt.
Skulle du säga att du är trendig?
Inte så värst, nej.
Äger du en digitalkamera?
Ja. Fick en riktigt fin kamera av man och kompisar när jag fyllde år förförra gången.
Stör det dig om någon säger att de ska ringa, men inte gör det?
Både ock. Vet att det kan dyka upp grejer, men då kan man ju messa och säga att man hör av sig senare.
Vilka böcker, om några, har fått dig att gråta?
"Det", vars författare jag totalt glömt (orkar inte googla, men om en totalt ignorerad liten pojke)
Tycker du att du är attraktiv?
Inner beauty"
Vad är du allergisk mot?
Som ger någon typ av fysisk reaktion? Inget! Däremot har jag endel mentala allergier!
Får du dåligt samvete efter att du ätit kött?
Icke. Frysen full av älgkött, kyckling, fisk, etc.
Vad skulle dina barn heta, pojke & flicka?
Minns inte. Vet inte om jag ens funderade på namn, eftersom jag inte kunde se mig själv som mamma när jag var yngre.
Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
Inte en chans, böckerna är en trappa upp
Vad har du på dig?
Jeans, pikétröja och fleece (har inte satt igång pelletspannan än)
Vad var den senaste musik du lyssnade på?
Sofia, m Benjamin Wahlgren, på barnens begäran.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela