Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

A helt rödprickig

Publicerad 2008-01-22 21:09:23 i Allmänt - osorterat,

Både A och H fick streptokocker konstaterat förra lördagen. Amimox i 10 dagar var rekommendationen från Närakuten. Ok, inga problem att få killarna att ta penicillin. Det var tom så att de påminde oss om vi var påväg att missa. Så hämtade jag killarna från dagis igår, och fröken säger "A har lite prickar på kinden, och några på handen, men han verkar ok". Såg detta och konstaterade att det inte såg så illa ut. Gjorde några ärenden och kom hem. En stund innan läggdags var prickarna på kinden plötsligt många fler, och så hade det krupit upp på armen oxå. Han kändes inte varm, och sa att han mådde bra.

05.00 väcktes jag av en liten skrutt som var helröd i ansiktet (knappt synbar hud mellan prickarna), full med prickar på armar och ben, och som ville sova hos oss "du kan väl klia lite, och massera kanske?". Pratade med Vårdguiden, som rekommenderade Tavegyl mot klådan - "och kanske en kall dusch" - som om det vore ett bra förslag mitt i natten???

Ok, lång historia kort - efter besök på VC idag är det bekräftat att han är allergisk mot Amimox (tydligen inte helt ovanligt). Dock fick vi inget lindrande utskrivet, utan en dos Betapred hos VC, och sedan 2 ggr/dag med Tavegyl tills det inte kliar längre. Gissa om jag önskar att jag kunde ta hans klåda. Han är helt igensvullen i ansiktet, men så tapper.

Kommentarer

Postat av: Karin

Publicerad 2008-01-22 21:19:14

Men oj så jobbigt. Stackars er allihopa! Hoppas ni kryar på er.

Postat av: Eva

Publicerad 2008-01-23 11:15:10

usch stackars liten. Hoppas han kryar på sig snart.

Postat av: Karin

Publicerad 2008-01-24 16:02:41

Tack för länken. Det är bara det att jag tycker kanske att Kånken är lite snyggare. Ska man låta det gå före att den är praktisk? Hm...

Postat av: -ME-

Publicerad 2008-01-25 08:48:01

Lilla skrullebarnet... Jag kommer fortfarande ihåg min pc-chock och det är ändå över 30 år sen. Skönt att han är bättre nu!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela