Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Läge för en lista?

Publicerad 2008-07-02 23:41:33 i Allmänt - osorterat,


 

En lista...

Surfade runt lite i mina favvobloggar och hittade denna lista hos Vinterliv. Eftersom det var länge sedan jag hade en lista så tänkte jag det var dax. Det är telefonboken i mobilen som åsyftas ;)


Har du pussat nummer 2?
Näe, det är numret till Akuta Hinder i Sthlmstrafiken..

Vad har du för relation med nummer 20?
Han är IT-ansvarig hos en av mina kunder

När ska du träffa nummer 30?
Det dröjer förhoppningsvis. Ingen direkt favorit.

Är nummer 18 söt?
Nja, det skulle jag väl inte kalla honom. En man i 50+ som visserligen har de grå tinningarnas charm, men söt??

Vad var ditt första intryck av nummer 13?
Att hon nog skulle kunna komma att bli en trevlig svärmor. Och det blev hon :)

Gillar du nummer 14?
Ja, han är helt ok! Det är svärfar!!

Har du träffat nummer 3 den senaste månaden?
Nej, länge sedan. Vi skulle setts vid Valborgselden, men h*n dök inte upp.

När ska du träffa nummer 26 nästa gång?
Aldrig. Ska förresten radera numret. Det var en jeppe som skulle lämna offert på köksrenoveringen efter att han varit här, men vi hörde aldrig av honom igen.

Är du nära vän med nummer 23?
Nej, han har lagt tak på två av våra småhus på landet, men det är allt jag känner till om honom.

Har du gått på bio med nummer 4?
Nej, det är vår dagisföreståendare.

Skulle du kunna gå ut med nummer 35?
Skulle nog bli lite svårt. Däremot skulle jag kunna gå ut med någon på henne - det är numret till en ångbåt i Bälgviken :)

Vad pratar du och nummer 5 oftast om?
Kontoplaner, avskrivningar och hur man lägger upp sin redovisning med mesta möjliga automatik.

Skulle du kunna ge nummer 9 en kram?
Definitivt! Vi återupptog vår 24 år gamla vänskap, som legat lite på is i 10 år, nu under maj. Jättekul!

Vad har du och nummer 24 för relation?
Jag messar nr 24 ibland, och till svar får jag innehavaren av efterfrågad bil - dvs. nr 24 är vårt "kära" bilregister.

Vad skulle du vilja göra med nummer 25?
Låta honom renovera mera *s*

Vad är det bästa med nummer 8?
De producerar och distribuerar otroligt snygga ljuskällor.

Brukar du och nummer 16 träffas?
Rent affärsmässigt ja.


.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela