Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Nätta små vattenglas

Publicerad 2008-10-19 21:38:45 i Inredning,



För någon vecka sedan köpte jag Eva Solos vattenkaraff i ett kit med 2 dricksglas. Egentligen var jag bara ute efter karaffen, men eftersom erbjudandet med glasen låg 30 kronor under enbart karaffen (om färg svart eller lime var den efterfrågade), så var det ju dumt att inte ta paketet. Efter att ha provdruckit glasen tyckte jag det var synd att bara ha 2 st., så när kompis U och jag var i Barkarby häromdagen kunde jag inte låta bli att köpa 6 st. till.






De påminner lite om Iittala-glas, men kostade något mindre - 199 kr för 6 glas.


.

Kommentarer

Postat av: ~ Maria ~

Publicerad 2008-10-20 08:17:28

Fina, säkert jättegoda att dricka ur :)

Postat av: Susanne

Publicerad 2008-11-04 09:36:32

Men det är MYCKET bättre än Iittalas!! Härdat glas och bland de starkaste vi har i butiken (säger en som jobbar på Cervera - dock inte i Barkaby)

Har köpt glasen till min dotter i julklapp. Hon är bara 16 än så länge men håller på att samla och lägga på hög. Och då ska hon såklart ha de mest hållbara glasen av alla!!

Så du har gjort ett bra val :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela