Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Biblioteket är så gott som klart

Publicerad 2008-09-08 22:06:00 i Huset - bibliotek,


men bilderna är lite tråkiga. Slagskugga från byggbelysningen (ingen armatur i taket än) vilket gör att väggarna inte ser vita ut som de faktiskt är, och inredningen så gott som obefintlig. Det som saknas är att elementrören mot övervåningen ska bli av med gammal färg och målas vita, i övrigt är själva renoveringsarbetet färdigt (det är alltså det som syns till höger om fönstret - täckpapp mot väggen, och så rör inpenslade med färgborttagning och så fint inslagna i glad pack).




Jag var bara lite ivrig att lägga upp bilderna - bättre kommer!




Till höger i bild ska alltså Billy flytta in med 80+40 mot ytterväggen, sedan 40 snedställt i hörnet, och så 2*80 på högra väggen. Lutar åt att vi kör glasdörrar - ser fram emot dammfria böcker. Sedan kan det ju vara en fördel att böckerna inte är så lättillgängliga för nytillskottet när h*n kommer upp i riva-ut-ur-hyllor-ålder :)


.

Kommentarer

Postat av: pia

Publicerad 2008-09-09 21:10:27

Trevligt med bilder fast det ej är klart...alltid skoj att se lite "före". Tror det kommer att bli kanon!





ha det!



kramisar

Postat av: Anna

Publicerad 2008-09-09 21:56:16

Jag har också en massa björnbär ... Vi har gjort underbart god marmelad, och en likör står till sig.

Postat av: alacs

Publicerad 2008-09-09 22:04:42

Pia - ja, tycker själv att det är roligt med före / efter, så det blir mer nu när köksrenoveringen har kommit igång.



Anna - av ngn konstig anledning gick det inte att kommentera i björnbärsinlägget. Nu hoppas jag på sol en dag så jag får ihop 2-3 kg igen så jag kan göra paj också!



/alacs

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela