Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Rastlös

Publicerad 2008-09-25 09:19:31 i Allmänt - osorterat,



Barnen avlämnade på skola och dagis, frukosten bortdukad, tvätten upptagen ur källaren, huset nystädat (tack Anja) och klockan är 9.14. Känner mig rastlös - jag som är van att göra tusen saker antingen jag är på jobbet eller hemma. Borde packa VÄSKAN, så det är kanske det jag ska göra? Eller ta mig en kopp kaffe och läsa tidningen? Eller gå igenom barnens garderob, eller min egen?

Senare ska jag i alla fall åka till stan och köpa skumgummi till en liten yttepyttemadrass. Kom nämligen på igår att farmors gamla tvättkorg, som stått i vår källare länge och väl, ska få agera babykorg under dagtid när vi vistas på nedervåningen. Röd/vit-rutigt tyg är inhandlat, och svärmor har lovat att sy fodring till korgen. Bara madrass saknas, och den ska inhandlas på Special-Plast på Odengatan.


.

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2008-09-25 11:28:04

Tapeten kommer från Färg & Tapet =)

Kan det vara Fioton spm den hette? Kommer inte riktigt ihåg.

Postat av: Ann-Louise [En bulle i ugnen]

Publicerad 2008-09-25 12:35:17

Åh jisses... kan jag inte få lite av den där sprudlande energin? Skulle behövas :P



Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela