Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Nyårssummering

Publicerad 2009-12-29 20:28:36 i Ny framtid - blandat,


Hittade denna nyårsummering hos -ME-, och jag kopierar rakt av. Frågorna alltså :) Jag har faktiskt förberett några inlägg om bokslut för 2009 mer i löptext, men kunde inte motstå att svara på denna oxå. Välkommen att knycka vidare. Kul om du i såfall lägger en kommentar om att du gjort det, så jag kan gå in och läsa dina svar!

Vad gjorde du 2009 som du aldrig gjort förut?
Gick igenom en skilsmässa… Tog ett par mycket stora beslut.

 

Håller du dina nyårslöften och ska du ge ett för 2010?
Nja, det har varit si och så med det. Men löftet för 2010 ska jag hålla!!!

 

Fick någon i din närhet barn?
En fb- och bloggvän, tillika fd granne, men ingen i min omedelbara närhet.

 

Dog någon i din närhet?
Nej, tack och lov.

 

Vilka länder besökte du?
Frankrike, när E och jag besökte mina föräldrar. På programmet för 2010 står Frankrike igen, och så Skottland. Åtminstone.

 

Vad skulle du vilja ha 2010 som du saknade 2009?
Sinnesro (den saknades typ från maj…)

 

Vilket datum kommer du att minnas från 2009?
2 maj. Lär jag aldrig glömma. Likaså 15 maj, 13 juli och 3 september.

Och så ett positivt datum - 21 november.

 

Vad var det största du åstadkom?
Att jag tog mig igenom denna kris i livet med förnuftet i behåll.

 

Vad var ditt största misslyckande?
Att en hel vår passerade utan att jag förstod vad som höll på att hända.

 

Vems beteende förtjänade att firas?
Mina nära vänner C och U, som inte ryggade tillbaks för allt jag vältrade över dem. Vet inte vad jag skulle gjort utan dem.

 

Vems beteende gjorde dig ledsen eller arg?
Pass, tar jag i annat forum.

 

Var tog det mesta av dina pengar vägen?
Hur mycket pengar har man på fp.. Vägen tog de, helt klart. Vart är frågan.

 

Vad gjorde dig jätte-, jätte-, jätteexhalterad?
Har nog inget sådant moment under 2009, tror jag. Har inte känt mig så värst exhalterad under året, får jag väl tillstå. Lite mer mot slutet, möjligtvis :)

 

Vilken låt kommer alltid att påminna dig om 2009?
Har nog ingen som direkt kommer att få mig att tänka på 2009. Jo, skulle vara Over the rainbow i Israel Kamakawiwo’Oles tappning från Meet Joe Black. Den gick varm i maj och juni.

 

Bästa filmer 2009?
Har inte sett så många filmer, men ettan i Millenium-trilogin gillade jag, och räknar med att se 2:an och 3:an inom kort.

 

Vad önskar du att du hade gjort mer av?
Tänk. Lyssnat. Förstått. Sett framåt. Men det tog sig på slutet.

 

Vad önskar du att du hade gjort mindre av?
Ältat. Fastnat i det gamla.

 

Favorit-TV-program?
ER. DH. Lite enkelspårig är jag, men så får det bli. Det är inte mycket annat jag ser på tv, så något kul ska man väl ha.

 

Vilken var den bästa boken du läste?
Bästa vet jag inte, men några som fått mig att tänka är Familjens projektledare säger upp sig (Gunilla Bergsten) och Skilsmässa Om barn och föräldrar (Kristina Hofsten & Malin Alfvén)

 

Vad gjorde du på din födelsedag?
Minns inte direkt, mer än att jag blev firad av man och barn på morgonen, och att mannen och jag var ute och åt på Edsbackas Bakficka/Bistro ihop med E.

 

Hur skulle du beskriva din stil 2009?
Först jeans och amningströja. Sedan jeans och tenniströja. Aptrist.

 

Hur höll du dig ifrån att bli galen?
Det vet jag inte. Var nog precis på gränsen där ett tag.

 

Vem saknar du?
Pass

 

Vem var den bästa nya personen du träffade?
Vet inte om jag ska vara så öppen här på bloggen, men om h*n läser så förstår h*n vem det rör sig om. Och så Anna då, min psykolog. Mycket insikt i mina besök hos henne.

 

Lärde du dig något nytt under 2009?
O ja. Mer än jag kanske velat, men med facit i hand har det varit en sjuhelvetes resa som givit mycket ny insikt om det mesta, känns det som.

 

Vad vill du lära dig under 2010?
Vad jag vill lära mig? Att få flyt i dagarna som förälder med barn på halvtid.

Ta jägarexamen. Komma till insikt.

 

.

Kommentarer

Postat av: Jenni

Publicerad 2009-12-31 18:56:32

Hej!



Kunde inte motstå att knycka summeringen - gå gärna in och kolla http://jenniahlgren.blogspot.com/2009/12/summering-av-2009.html



Gott Nytt År och hoppas att 2010 blir ett bättre år!



Kram Jenni

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela