Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Utmanad

Publicerad 2009-02-20 09:29:55 i Allmänt - osorterat,


Jag har blivit utmanad av Hem och Liv.

Regler: Bloggaren skriver 8 fakta/ (o)vanor om sig själv. Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg om sina 8 fakta/ (o)vanor. I slutet av inlägget skriver du 8 personer som du utmanar.

  1. När jag var liten hade jag ständigt återkommande mardrömmar om flygande vargar - nu för tiden drömmer jag knappt något
  2. Jag har varit med i Lottorna i 25 år - de sista 6 dock inte så aktivt
  3. Jag har bott och jobbat i Kenya i 3 år - längtar tillbaks ibland
  4. Jag är vänsterhänt, och så är även två av mina tre barn (med den minsta är det för tidigt att säga än)
  5. Jag har ett sm-guld i skytte
  6. Jag har, tillslut, börjat få upp ögonen för gardiner - har aldrig gillat det förut
  7. Jag sminkar mig så gott som aldrig - men på lillasysters uppmaning försöker jag med lite foundation nu i alla fall
  8. Jag älskar mitt nya kök!

Jag i min tur utmanar -ME-, Brongevardetja , en bulle ur ugnen, oredanordning, fjudelutt, Hanna, Kastanjen (det är vår nu!!) och Lillasyster - som väl får skriva sina fakta som kommentar eftersom bloggen inte riktigt kickat igång :)



.
.

Kommentarer

Postat av: Karin

Publicerad 2009-02-20 10:06:35

Kul läsning och vad snabb du var!



Coolt med sm-guld! Var det länge sen?

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2009-02-20 10:18:26

Jag ska börja blogga, någon dag ;.)



Jag har varit i England över 50 gånger (och bott där 3 gånger)Har dessutom skrivit ner varenda resa utomlands som jag någonsin gjort.

När jag var liten var jag rädd för att "vargar, tjuvar och rävar" skulle komma, det var ett mantra jag upprepade varje gång innan jag skulle sova

När jag var 12 år så vann jag guld i skytte och var bäst i Värmland(och slog 200 killar och tjejjer)

När jag var liten drömde jag ofta om att jag kunde flyga, jag hoppade från berg och flög över dalar och jag kan fortfarnde minnas den hisnande känslan.

Jag har hoppat bungyjump och var säker på att jag skulle dö innan jag hoppade.

Jag älskar råbiff

Jag MÅSTE vädra i rummet och bädda sängen varje morgon. Jag kan inte tänka mig att lägga mig i en obäddad och stökig säng.

En gång fick polisen komma och lyfta av dörren till ett badrum som gått i baklås hos en kompis jag besökte. Jag var bakis och hade bara handduk på mig. Det var lite pinsamt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela