Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Gemensamt beslut

Publicerad 2009-05-09 11:38:33 i Allmänt - osorterat,



30 min kvar till lunch och jag frågar A, 7.5 år, och H, snart 6 år vad de vill ha till lunch. Jag säger att de ska få två val, men att de måste komma överens om en rätt, för jag tänker inte fixa båda.

alacs - "Har ni förstått vad som gäller? Två val, men jag fixar bara det ena."
A - "Ja"
H - "Ja"
alacs - "Pytt i panna eller tomtegröt (risgrynsgröt)?"
H - "gröt"
A - "pytt i panna, vi fick ju gröt häromdagen"
alacs - "ok, då får ni bestämma er"
H - viskar något till A som jag inte hör
A - "gröt"
alacs - "ok, vill ni berätta hur ni kom fram till det?"
H - "jo, ju mer gröt vi äter desto fler mandlar får vi, och det behövs många mandlar för att önska sig ett Lego Batman. Ju fler mandlar vi får desto mer kan vi önska oss, och en dag så får vi nog ett Lego Batman"

Gissa om jag blev rörd över brödernas tankar och att de enades om en rätt!


.

Kommentarer

Postat av: Elli

Publicerad 2009-05-09 16:00:39

Haha, de är ju fantastiska dina små herrar! =)

Postat av: Kastanjen

Publicerad 2009-05-09 22:34:19

Klart grabbarna ska få många mandlar. Själv ska jag nog ta en näve också - man vet aldrig vilka önskningar som slår in!

Postat av: Ann-Louise [En bulle ur ugnen]

Publicerad 2009-05-11 21:00:23

hahaha sicka sötnosar! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela