Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Bekräftelse

Publicerad 2010-04-20 22:49:37 i Ny framtid - välbefinnande,


Visst söker vi alla bekräftelse på ett eller annat sätt. För det vi gör på jobbet. För den vi är privat. För idrottsprestationer. För festen vi ordnar. För bloggen vi blottar oss i... För vem skriver jag min blogg? Dels för mig själv - när vi renoverade huset var det ett kul sätt att dokumentera framstegen. Sedan blev det terapi för att skriva av mig om separationen. För mig själv. Men även för andra. Jag vet att jag har ett antal regelbundna läsare. Jag vet att ca 100 personer, unika, besöker min blogg varje dag. Endel kikar in för att se om det hänt något på husfronten. Andra är kanske mer intresserade av nyheter av mer privat karaktär. Ytterligare några har mig länkad vid bloglovin, och hamnar hos mig vare sig de egentligen vill eller inte...

Vem är du? Många som besöker. Väldigt få som lämnar en kommentar. Jag vet, jag gör ofta detsamma hos de bloggar jag följer. Läser. Tänker. Reflekterar ibland. Och går vidare till nästa. Utan kommentar.

Jag tror jag blivit bättre på att kommentera. Jag vill åtminstone tro det. Jag vet hur mycket det betyder. Bekräftelse. Någon har sett vad jag skrivt. Någon har reflekterat över vad jag skrivit. Reflekterat över vad jag tänkt. Och tar sig tid att sätta sina tankar på pränt hos mig. Det värdesätter jag högt!

Du behöver inte skriva en uppsats. Inte komma med inlägg i debatten. Ett litet Hej. Kanske en Kram. Ett pip om att du varit på besök. Det lyfter min dag.


.

Kommentarer

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2010-04-20 22:55:55

Vinki vink!!! Jag tittar in flera gånger per dag på din blogg, men är väl lite dålig på att kommentera. Det är nog för att vi pratas vid flera gånger om dagen ändå liksom.



Men som sagt, jag läser ALLT du skriver.



pok

Postat av: Lotten

Publicerad 2010-04-20 23:08:46

PIP.

Jag håller med dig om den där bekräftelsen. Har inte lika många unika läsare som du. Än, vill jag hoppas ;-). Eller varför bloggar vi,egentligen?

Som jag läst någonstans "jag syns, alltså finns jag"



Jag läser hellre dina inlägg av mer personlig karaktär, troligen för att jag själv är så långt ifrån inrednings- & renoveringsvärlden just nu.



KRAM

Postat av: Maria

Publicerad 2010-04-21 08:03:25

Hej & Pip!

Började följa dig när det var renoveringsblogg och har bara fortsatt...

Är superdålig på att lämna kommentarer men älskar att följa dig och flera andra bloggar.

Kram i vardagen! // Maria

Postat av: Maria

Publicerad 2010-04-21 09:52:33

Hej hej! Det är ju jag, din kompis på Ekollonvägen :-)



Kram

Postat av: M

Publicerad 2010-04-21 09:59:10

Hittade din blogg för inredningen och har sedan följt den nästan varjedag.. Tycker din blogg är bra och intressant, ditt upplägg på bloggen är jättebra!!

Postat av: Bettan

Publicerad 2010-04-21 11:55:55

Hej! Jag brukar gå in och kolla på din blogg rätt så ofta. Tycker den är kul och intressant både att höra hur det går i vardagen för dig och dina barn och hur renovering osv går. Lycka till med allt framöver! Kram/Bettan (Karlstad)

Postat av: Lotta

Publicerad 2010-04-21 13:33:48

Hej! Lotta heter jag. 43 år, fyra barn.



Jag hittade din blogg via "Annas kaos" och tycker du skriver mycket bra och tänkvärt. Jag tillhör dem som läser men inte kommenterar, men jag ska försöka bättra mig. :)

Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Publicerad 2010-04-21 13:41:33

Förstår precis vad du menar! Det är oerhört kul och bekräftande att få en kommentar :-)

För det mesta brukar jag lämna en kommentar till alla de bloggar jag läser. Ibland kortare och ibland längre.



Jag har inga egna erfarenheter av din situation själv men jag har flera vänner som har varit i din sitution under samma tidsperiod. Kanske e det nåt virus som går?! En mutation av svininfluensan kanske?! ;-)

Så jag har många reflektioner om det du skriver, men ibland skriver jag inget för det skulle bli en lång uppsatts om jag skulle få med allt jag funderar på o vill dela med mig av. Men då brukar tiden och orken att skriva tryta, tyvärr.



Men du vet att jag skriver och läser ofta ändå :-)

Postat av: -ME-

Publicerad 2010-04-21 13:44:59

Jag kommer via bloglovin. För att jag vill. :)

Postat av: Sofia

Publicerad 2010-04-21 17:27:18

Hej!

Har hittat hit nyligen. Är väldigt inredningsintresserad, men just nu upptas livet mest av huruvida gifta-gravida-villaägar-jag kommer att vara skilda-tvåsmåbarns-hyresrätts-jag snart.

Gillar verkligen din blogg - både inredningen och det mer privata.



Kram från Sofia

Postat av: Realisten

Publicerad 2010-04-21 20:25:33

Pip!

Jag tittar också in. Och håller med dig om det där med bekräftelse. För min del handlar det också mycket om ren skrivlust. Om att få skriva fritt, precis som jag vill.

Postat av: Kiki

Publicerad 2010-04-21 22:04:55

Och vi har ju kramats in real life idag! Det var supertrevligt, tre otroligt snabba timmar! Det kändes som att träffa en gammal vän man inte sett på några år! :)

Kram k

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-04-22 06:32:51

HIttade din blogg för länge sedan (minns inte hur länge) och då var det inredning som gällde. Nu hänger jag kvar för att du har en bra blandning av personliga reflektioner och inredning och trädgård.

Postat av: Agneta

Publicerad 2010-04-22 12:19:13

Hej,hej jag är Agneta från Göteborg :) Jag följer din blogg nästan dagligen men har aldrig kommenterat, ska försöka bli bättre på det!

Kram

Agneta

Postat av: ann

Publicerad 2010-04-22 13:02:55

Jag har kommenterat förr på många bloggar, numer struntar jag i det om man aldrig får respons på kommentarerna. Hos dig har jag nog kommenterat en gång bara. Går ibland in och läser kommentarer här. Har inte sett dig svara på några kommentarer i din blogg, men det kanske jag missat bara.

Men jag gillar din blogg för det. :)

Postat av: Mitt i Fågelsången

Publicerad 2010-04-22 13:34:31

Lillasyster - att du läser, det vet jag! På gott och ont, ibland :) Och som sagt, vi pratas ju vid dagligen..



Lotten - det är ju egentligen inte viktig hur många som läser; ibland tänker jag ta bort räknaren för att inte bli "besviken", men eftersom det till stor del är terapi för min egen skull att skriva, så är läsarna, och era kommentarer, bonus (mycket välkommen sådan).



Maria - samma *2, eller olika? Hur som så är du/ni välkomna att läsa (även om det ibland är lite jobbig att man vet att vänner läser - det är lättare när det är okända människor)



M, Bettan och Lotta - tack för att ni tittar in och läser. Alla kommentarer som lämnas är välkomna :)



Cornelia - du är en av mina trogna "kommentatorer"; tack för det. Du har ju vid flera tillfällen förmedlat tankar som är reflektarade i dina vänners situation, och det är alltid en liten tröst att man inte är ensam.



-ME- glad att du vill! Men nu har det tyst hos dig ett tag?? Du finns på min bloglovin :)



Sofia - hoppas verkligen inte att du hamnar i alternativ 2??!!!! Någon egen blogg?



Realisten - pip på dig med! Jo, din skrivlust märks :)

Postat av: Mitt i Fågelsången

Publicerad 2010-04-22 13:37:33

Kiki - jättekul att ses irl! Fick mail av vår gemensamma vän, så nu ska vi boka in fika :)



Agneta - kul att du följer! Verkligen inget "måste" med kommentarer, men förstås är det kul att få en tanke eller feedback på det man skrivit.



ann - jag försöker nog svara på kommentarer, men du har rätt, ibland är det si och så med det. Ska bättra mig!! Sen blir det så att jag ibland svarar hos den som skrivit till mig (i dennes blogg), och då blir det ju tomt på kommentarer från mig här i min egen blogg.

Postat av: maria

Publicerad 2010-04-22 21:05:13

Maria, 31år och 2 barn. Har tillsammans med min sambo köpt en 3,5 som ska bli 4rok i sthlms innerstad. Lägenheten var renoverad 78 sist och vi jobbar för att få den lite fräschare. Jag är den som gör nästan allt då sambon har tummen lite i vägen. VI fick en son i oktober förra året så det går inte så fort längre...

Hittade till din blogg då jag googlade på solär kök. :-)

Läser så fort jag hinner. Inte mycket tid åt datorn numera.

Postat av: Karin

Publicerad 2010-04-25 18:10:56

Jag läser ofta. Kommenterar inte så ofta. Förrut kommenterade jag mycket men det blev så jobbigt till slut.

Postat av: Jenni

Publicerad 2010-04-26 18:17:39

Hej!

Jag är Jenni76 från AFF (ankomst okt 08) som brukar läsa regelbundet och sällan (typ aldrig) kommentera.. samma på AFF, läser men skriver aldrig (tyvärr).

Jag har min blogg för att ventilera mig, typ som en dagbok, där de som vill läsa om min basala vardag är välkommen att titta in!

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-05-19 11:54:56

Hej ! Vet att jag ahr läst din blogg förut men tappat bort dig! Läser ikapp. Har lite åsikter och kanske kommenterar sedan. Lycka till!! Marie

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-05-19 11:55:54

Hej ! Vet att jag ahr läst din blogg förut men tappat bort dig! Läser ikapp. Har lite åsikter och kanske kommenterar sedan. Lycka till!! Marie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela