Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

En inte fullt så brilliant idé

Publicerad 2010-04-23 21:02:20 i Freja - kök,


var det att åka till IKEA kl. 19.15.

Inte eftersom avsikten var att plocka ihop ett kök, betala det och lämna över till transportfirman för leverans i morgon.

Jag hade en spec över alla skåp. Med specen i hand gick jag till en terminal för att få fram var alla pryttlar är placerade på lagret. Tänkte inte på att varje skåp/del består av typ 5 grejer. Minst. Utspridda över halva tag-själv-lagret.

Stomme i gång 30 hylla 42. Lådor 30/74. Fronter 32/46. Dämpare 36/24. Ben 38/18. Det var ju bara att lägga ned. Var riktigt busig. Lämnade vagnen med ett gäng dörrar och lådor mitt i lagret. Sorry personalen. Men det gick helt enkelt inte att få ihop det på 45 minuter.

Jag står redo när IKEA öppnar i morgon. När jag varit på tippen med resten av gamla köket. Då ska det nog gå bättre. Eller förresten. IKEA på lönehelg??? Ska nog prova nätet. Kanske.


.

Kommentarer

Postat av: Ensam duktig flicka

Publicerad 2010-04-23 22:02:38

Jag planerar att hänga på låset. Om inte förkylningen hindrar mig. Kanske syns där? :-)

Postat av: Ensam duktig flicka

Publicerad 2010-04-23 22:12:02

Verkar som du bor söderut... själv bor jag i Stockholm. Så det blir lite väl långt att åka för att skruva möbler :-) . Annars vet jag inte riktigt, en blind som leder en annan blind? Iof har de säkert mycket roligare när de irrar runt i mörkret... Lyckades skruva ihop två vickiga köksstolar när jag köpte köksmöblerna. Som tur var kom min pappa över och hjälpte mig justera dessa och montera ihop resterande möblemang. Pappor är bra att ha ibland :-)

Postat av: Ensam duktig flicka

Publicerad 2010-04-23 22:18:01

Huserar på det södra :-)



Lycka till i morgon!

Postat av: caroline

Publicerad 2010-04-23 22:44:57

Jag är också sugen på Ikea men tvekar då det är lönehelg.

Postat av: Mitt i Fågelsången

Publicerad 2010-04-23 23:02:35

Efter tippen (släp hämtas vid 8-tiden) så blir det obönhörligen ikea. Tänkte plocka ihop ett kök på nätet, men för att få med allt på ett bräde blev det leverans 6 maj, och det är lite sent.



Så om ngn är fikasugen på ikea i morgon (norra sthlm) så finns jag nog i kafeterian runt 11.30 :)

Postat av: -ME-

Publicerad 2010-04-23 23:09:37

Du är en modig kvinna du som väljer ikea en lönelördag. Har du sobril med dig? ;p

Postat av: Mitt i Fågelsången

Publicerad 2010-04-23 23:12:11

Det gäller helt enkelt att veta exakt vad man ska ha, och vara där tidigt. Dessutom räknar jag med sol i morgon, och då får banne mig folk vara ute och förlusta sig i det fina vädret, och inte hänga på ikea. Så det så.

Postat av: Blogger

Publicerad 2010-04-24 00:40:40

IKEA, spelar ingen roll vilken dag det är; gör lika ont varje gång.

/b

Postat av: Mitt i Fågelsången

Publicerad 2010-04-24 20:19:30

Jahaja, det gick ju ganska smärtfritt. Inte illa. http://alacs.blogg.se/2010/april/en-solig-lordag.html



Det enda är att besöket genererade en fundering kring skåpstorlek. Någon som kan hjälpa i rätt riktning?

http://alacs.blogg.se/2010/april/planering-kok-del-3.html



Helt vanliga överskåp är uteslutet, så tänk inte ens tanken.

Postat av: Ensam duktig flicka

Publicerad 2010-04-27 11:35:02

Det var riktigt lugnt i lördags ju. Alla var ute och njöt av solen. Lyckades plocka ihop mitt på ett par timmar i lugnt strostempo, kom tjugo i två till transportservice och fick grejerna kring fyra. Nu har jag "bara" två beståhyllor + dörrar och fanskap att försöka montera ihop. Och alla mina händiga vänner verkar fullt upptagna med annat. Vojne vojne!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela