Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Med en stor peng på fickan

Publicerad 2010-04-16 22:13:29 i Allmänt - osorterat,


fick bröderna och kusinen gå till Statoil och köpa glass efter middagen. Nojjig som jag är ringde jag till macken och sa att det kommer 3 st småkillar om en stund, och det är helt ok att de ska betala glassen med en 5-hundring. Den är inte snodd.... Jaha, svarar smått förvirrad tonåring (eller åtminstone mycket ungt statoil-biträde), som om han brydde sig. Nähänej, men jag tänkte att jag skulle säga till i alla fall. Så att inte killarna kommer hem tomhänta.

Skulle du reagera om en 8-åring ville betala glass/godis med en stor peng?


.

Kommentarer

Postat av: -ME-

Publicerad 2010-04-17 17:37:45

Ja, men jag skulle ändå inte göra nåt åt det. Vad kan man göra, liksom? Fast jo, jag skulle nog fundera och kanske kanske fråga killarna. Men inte skulle jag skicka hem dem tomhänta.

Postat av: Kompisen C

Publicerad 2010-04-19 10:30:37

Nej, jag skulle utgå från att allt var i sin ordning. Och att de hade rika föräldrar ; )



kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela