Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Pussel

Publicerad 2010-08-30 23:17:05 i Ny framtid - blandat,


Livspussel. Vad skulle man göra utan Outlook? Och vänner som kan backa upp. Har just försökt få en överblick över september (och i vissa fall längre):

  • Alla tre barnen ons-ons start udda vecka hos mig
  • Lillfia måndagar udda vecka, annars går jag nog under
  • A scouter varje måndag
  • H scouter pappans måndag (tack och lov)
  • Fotbollsträning: A torsdagar, H onsdagar
  • Fotbollscup: ena sonen söndagar, andra lördagar, normalt sett bara varannan helg
  • Gympa måndag + onsdag, eller onsdag + fredag
  • Läxor 2-3 gånger i veckan
  • Barnvakt åt systers barn så många onsdagar som möjligt under 12 veckor
  • Jobbresor till Lund i ett par omgångar
  • Gärna lite egentid för träning
  • Jägarexamen under 10 veckor - fan trot om jag ska lyckas klämma in det?!
  • Kanske en middag med mammagruppen?
  • 1,5 tjänst under ett par veckor, därefter ner på 80% igen. Hoppas jag.
  • Föräldramöte i olika klasser, plus ett som säkert dyker upp avseende dagis
  • Kalas för H och 4 kompisar i bowlingmiljö, plus minst 1 kalas som H är bjuden på
  • Och så vardagen i hemmet. Fast det får bli som det blir med tvätt och städ..

Livat i timmerkojan.


Hur många timmar i veckan har du över till dig själv?



-

Kommentarer

Postat av: malve

Publicerad 2010-08-31 09:59:38

Puh! Känner igen det där!!!! Vi har gjort så att den som inte har barnen går på föräldramöten o.dyl.



Barnveckan klämmer jag in en haltimme gitarr och förhoppningsvis lite träning framöver. Gymmet har barnpassning... Den barnfria veckan blir det förmodligen väldigt mycket jobb (hoppas jag) men å andra sidan är ju all annan tid egentid.



Postat av: Anonym

Publicerad 2010-08-31 12:53:13

Men skaffa hjälp igen med städningen, det kan du gott göra tycker jag!

Annars får du städa, pyssla, jobba, laga mat, handla, träna etc varannan vecka!

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2010-08-31 15:52:45

Det var jag som skrev ovanstående kommentar. Konstigt att "lillasyster" försvann?!



Postat av: Hallakulle bygger bo

Publicerad 2010-08-31 21:52:28

Ojoj! Jag ska inte klaga över min lilla vardag mer. Återkommer kanske med en klagan när vi båda jobbar och dagislivet har börjat. Styrkekram till dig!

Postat av: Ett stenkast från Fyndet

Publicerad 2010-09-01 11:53:29

@Malve - vi försöker gå på f-möten båda två och har hittills inte haft problem med barnvakt. Känns viktigt att få info båda när vi inte diskuterar skolan i vardagen. Mitt gym har oxå barnpassning, så de lär få se oss när vädret inte medger allt för mycket uteaktivitet från min sida.



@Lillasyster - ska kolla hur det går att ta via jobbet. Då märks det ju inte riktigt att det dras :)



@Hallakulle - du får visst klaga på din vardag! Vi har alla våra olika ok.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela