Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Snart är alla "första gången" slut

Publicerad 2010-08-23 22:33:35 i Skilsmässa,


När bomben briserade, eller ett par veckor senare, så fick jag höra att så snart alla "årsdagar" är avverkade, så blir det lättare.

För mig finns det 2 omgångar årsdagar, varav några går omlott, men de flesta, som tur är, enbart sker/skedde en gång.

Den ena sortens årsdag är baserad på kvällen då allt uppdagades. 2 maj. Den andra hör ihop med hans flytt. Då det till slut kändes definitivt. Fram till flytten närde jag någon slags hopp om att ett mirakel skulle ske. Det gjorde det inte. 4 september flyttade han.

Så vissa årsdagar har jag varit tvungen att genomleva 2 gånger. T.ex. årsdagen av när vi träffades. Eller snarare, dagen vi räknare som att vi "blev ihop". 13 juli (ja, för kalenderbitaren blir det uppenbart att det är exakt 1,5 år senare som A föds). Hs födelsedag, som ju är idag. Värst av dem alla är vår bröllopsdag. Den hade jag önskat att den bara uppdagat sig en gång under det här "första året". Men det gör den inte. Den kommer i repris nu. I morgon. 24 augusti 2002 gifte vi oss. Det var en underbar dag full av kärlek och löften om en framtid tillsammans.

För 8 år sedan ikväll bodde han hos sina föräldrar, och min syster bodde hos mig/oss. Vi följde någon gammal tradition om att brudgummen inte ska se bruden sista kvällen. Verkar dock bara varit någon skröna utan innehåll.

Nu är dock snart hela "första året" i version 2 avklarad. Ska bli skönt.


Vad finns det för händelser i ditt liv som går i repris??


.

Kommentarer

Postat av: carina

Publicerad 2010-08-24 21:44:58

kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela