Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Den här veckan

Publicerad 2010-12-01 19:42:57 i Personligt - 30 dagar,


Del 13

För mig finns det två sorters veckor.

Dels kalenderveckor. De är som för alla andra. Måndag till söndag. 5 dagars jobb. 2 dagars vila. Tvättstugan på måndagar, pannkakor på torsdag, fredagsmys på just fredag, storhandling på lördag, vänner på middag på samma lördag, läxläsning och planering för kommande vecka på söndag.

Dels onsdag kväll - onsdag morgon. Varannan vecka. Dvs barnveckor. Veckan som gick var en barnvecka. Under en barnvecka ska galet mycket hända. Inget utrymme till vila. Eller träning. Allra helst som att även jobbet tutar på i 110.

Vi byter på onsdag. Så det är först fotboll för H. Då ska man upp till skolan och fixa med alla attiraljer och utfordra med en macka. Ev är brorsan hos kompis, och då ska hämtningen koordineras. Hela hösten har jag dessutom haft syrrans barn på onsdagar. Så onsdagar har varit fullt upp. Minst sagt.

torsdag är det inlämning av läxa. Regeln är att läxan ska göras hos den barnen är hos helgen innan. Det sker inte alltid. I de fallen är onsdagkvällen extra jäktig. Annars är det ok. Torsdag kväll softar vi. Myser. Bygger lego. I torsdags kunde barnen vara ute och leka i snön. Ev kompisbesök. Dock inte veckan som gick.

I fredags hade vi mys hos syrran. Tacos som omväxling till pizzan. Barnen, både killarna och tjejerna, är ju så gott som jämnåriga. Leker toppen med varandra. Vi åt middag. Syrran och jag snackade. Kom iväg för sent på promenaden hem. Killarna trötta och arga. Tappade H på vägen, men han kom ikapp.

Lördagar börjar med bandyträning. Om vädret är bus tar den av oss föräldrar som inte har barnen hand om lilla E. I lördags var vädret helt ok, och alla 3 åkte till vallen. På kvällen hade vi syster m barn och så klasskompis till stora och kusinen, hans mamma och lillasyster är på middag. Lax till middag och persiska delikatesser till efterrätt. Alla barn utom lilla E var ute och åkte snowrace och pulka till 21.30. Härligt!

En söndag som denna går fort. Vet ärligt inte var den senaste tog vägen. 1a advent. Jag hade fått för mig att kalenderöppningen skulle påbörjas, men det var ju inte rätt. Killarna tog snowracers och gick ut. E och jag fixade inne. Efter lunch till centrum. Stövelköp till A. Överdragsbyxor till H. Sen till syster för glögg och lussekatter. Blev kvar på middag - julkorv och mos. Gott!

Måndag - skola igen. Vanlig måndag = scouter. Idag var det dock slut för terminen. Lugnt hemma.

Tisdag - inget som ska packas på morgonen. Ingen aktivitet på kvällen. Kanske kompisbesök. Dock inte denna tisdag eftersom x och jag skulle dela upp det sista. Så som i hur mycket jag ska betala honom för matbordet jag behöll. Vem ska ha vilken duk? Du tar dit och jag tar mitt, och så slåss vi om resten. Nej då, det gick lugnt och fint tillväga!!! Lite småfix kvar. Sedan är vi klara. Kan en bodelning innehålla en enda mening? "Vi har delat på våra tillgångar och båda är nöjda". Eller måste man blanda in vad man har delat, och hur??

När jag tränade? Inte alls.
När jag tvättade? 8 maskiner medan barnen sov.
När jag läste en bok? Läste en bok??



.

Kommentarer

Postat av: Anguin

Publicerad 2010-12-02 10:41:22

Ja, det kan den. Det behöver inte vara mer än så.

Postat av: Anguin

Publicerad 2010-12-02 10:42:27

Och med det menar jag att man inte måste skriva några uppsatser i bodelningspapperna.

Postat av: Stina

Publicerad 2010-12-02 20:52:12

Vi skrev "Bohaget har delats upp enligt överenskommelse och vi förklarar oss båda nöjda och kommer inte att göra vidare anspråk", eller nåt i den stilen, i vår bodelning.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela