Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Det här får mig att gråta

Publicerad 2010-12-13 21:11:51 i Personligt - 30 dagar,


Del 24

Det finns mycket som får mig att gråta. Bortsett från senaste året, that is.

Jag har nog överlag nära till att visa känslor, på gott och ont. Kan bli enormt rörd,
tom till tårar, över fina gester jag ser/hör om, sorgliga saker i periferin, tragiska
händelser - dvs. sådant som egentligen inte ligger nära mig.

Annat:
Romantik på tv/film - typisk tårproducent
Händelser som involverar barnen, t.ex. dagens luciatåg - japp, here we go again
Hacka gul lök - tacka vet jag min lilla mojäng som man lägger löken i, och med ett
tryck är den finhackad

Och så det som är mest jobbigt (ovanstående tårar har jag inga större problem
med, inte ens om jag har folk omkring mig) - mina ilsketårar.

Vissa saker gör mig så arg och upprörd att tårarna kommer. Det spelar ingen roll
vad jag gör för att förhindra, så kommer de. Mycket jobbigt.


Vad för dig att fälla en tår?



.

Kommentarer

Postat av: Hildur - fixaodona

Publicerad 2010-12-13 23:22:20

Rörs inte så lätt till tårar. Däremot slår det aldrig fel att de kommer när jag blir riktigt arg. Vilket gör mig ännu mer irriterad eftersom det känns svårt att bli tagen på allvar när man konfronterar någon och tårarna rinner. Som tur är behöver jag inte dras med ilsketårarna särskilt ofta.

Kram på dig och förresten... självklart hänger jag med på lite renoverings-bilder. Det var ju i det skedet jag hittade din blogg allra första gången och sen har jag stannat kvar.

Postat av: Ett stenkast från Fyndet

Publicerad 2010-12-21 13:49:56

@Hildur - skönt att man inte är ensam om "argtårarna"..



Kul att du stannat kvar fastän jag lämnat inredningsbiten, till stor del. Men jag ska försöka komma igång lite på den fronten igen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela