Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Det här saknar jag

Publicerad 2010-12-16 07:00:00 i Personligt - 30 dagar,


Del 28

Ärligt? Inte mycket. Tack och lov. Eller har jag just presenterat ännu en klyscha?

Det är möjligt, men så är det.

Jag har 3 underbara barn (nåja, för det mesta i alla fall). En nära familj som verkligen
står mig nära. En större familj som oxå finnsdär. En krets av nära goda vänner som
betyder mycket.

Mitt hus är mitt. Min hem och min borg. Saker börjar falla på plats. Tavlorna är inte
uppe. Inte heller fläkten (men den kommer iaf denna veckan). Lite småsaker ska
fortfarande fixas. Trädgården behöver få sig en omgång i vår. Men överlag som finns
allt.

Bilen tutar och går. Skulle gärna ha en större, med plats för barnens kusiner och kompisar
men det kommer väl det med. Kanske en VW Sharan, nyaste modellen? Verkar bra!

Jag har ett jobb som är kul, utmanande (till och från) och ger ok inflöde till kontot.
Chefen är helt ok, tom bra :), både den jag har nu och den jag får efter årsskiftet.
Kollegorna är toppen (ja, ja, slå er lagomt för bröstet, ni som läser här...). Kunderna,
som de facto är det som bidrar till mitt levebröd, är trevliga, roliga och utmanande (i
den mening att det ibland krävs lite taktiskt spel för att vi ska komma dit jag vill ha
dem!!).

Jahaja, det här blev ju inte vad jag saknar, utan vad jag inte saknar.

Saknar kanske förmågan att förstå frågan?


.

Kommentarer

Postat av: Anguin

Publicerad 2010-12-16 07:34:45

Du saknar ett rymdskepp.

Postat av: Ett stenkast från Fyndet

Publicerad 2010-12-16 08:06:03

Anguin, tack, där var den ju! Efter att ha sett Aniara förra veckan så inser jag att det är just ett rymdskepp jag saknar.

Postat av: Anguin

Publicerad 2010-12-16 10:54:32

Alla behöver rymdskepp. De vet inte bara om det än.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela