Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Ett sista ögonblick

Publicerad 2010-12-31 09:00:00 i Personligt - 30 dagar,


Del 30

Kommer att tänka på många olika sorters sista ögonblick - de flesta har med att sorligt
nog lämna något bakom sig. Det där ögonblicket som man just då inte vet är det sista,
men som visar sig vara det sista.

Jag minns det sista ögonblicket innan det tog slut med den första kärleken. Vi satt på
min säng och delade en påse geléhjärtan. Det var Alla Hjärtans Dag. Plöstligt var det slut.
På Alla Hjärtans Dag.

Det sista ögonblicket innan orden som för alltid skulle förändra min familj kom. Stod i
öppningen till vardagsrummet med en stekspade i handen eftersom jag höll på att fixa
pannkakor till söndagens Skansenutflykt. Det ögonblicket är totalt glasklart.
Fastetsat på näthinnan.

Ögonblicket av ögonkontakt och ett tyst Hej då.





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela