Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Min favoritfödelsedag

Publicerad 2010-12-04 07:00:00 i Personligt - 30 dagar,


Del 18

Favorit? Inte heller här kan jag välja ut en favorit. Men jag har ett par som sticker ut.

7 år. Gick i 2an. Biff Stroganoff och ris. Hela klassen. Flickorna jagade pojkarna. Leif käkade mandariner hela. Och spydde. Hela mandariner.

18 år. I USA. Blev firad av halva skolan. Plakat på väggen. Tårta dekorerad med svenska flaggan. Fingeravtryck.

19 år. Hos mamma och pappa. Första gången ff. Noll alkohol. Officiellt sett. Några flaskor vin smög fram på 15-20 personer. Lugnt och fint.

25 år. Overallsfest på Kåren. Bästa vännen B hade fixat tårta. Tyvärr hade jag druckit någon öl för mycket i det läge då tårtan presenterades. Skäms än idag för vad jag gjorde. Men jag tror B har förlåtit mig.

30 år. I Nbi. 40 pers hemma i huset. Chili con carne och bira. 1000 kronor tror jag festen kostade. Totalt.

35 år. Hemma. Middag för våra familjer. O och jag överraskade med att förlova oss.

40 år. I blå huset. Ca 25 personer. Italiensk buffé. Goda vänner. O samlat ihop till en systemkamera. Tack!


Hur gammal jag är idag? Ingen aning. Slutat räkna.


.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela