Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Mina ambitioner

Publicerad 2010-12-29 07:00:00 i Personligt - 30 dagar,


Del 29

Stort. Och svårt. Väljer att se det ur ett rent privat perspektiv.

Ambition. Några synonymer är framåtanda, målmedvetenhet, flit, nit, driftighet, företagsamhet, vilja, energi, motivation, ärelystnad, pliktkänsla, strävan, mål, inriktning, föresats, anspråk

# Vara en förebild för mina barn - inte det lättaste alla gånger.
# Ta beslut som leder framåt - inte bakåt, eller snett bakåt. Möjligtvis lite åt sidan. Men helst framåt.
# Vara en god vän - jag hoppas att jag upplevs så. Av de som är mina vänner.
# Ta vara på de möjligheter som finns omkring oss (mig) - inte fokusera på svårigheterna.
# Ha roligt - livet är för kort för att lägga energi på fel saker.
# Ta hand om mig själv - är jag trasig får jag svårt att nå upp till övriga ambitioner.

Egentligen kan mycket sammanfattas i det som Pigge Werkelin tog upp i sin blogg häromdagen. Och som  jag refererade till.

Kanske inte den sorts ambitioner som avsåg i den ursprungliga listan? Nåväl, min ambition i livet är INTE att vara till lags bara för att, och därmed nödvändigtvis försöka tolka vad som egentligen menades.


Vilka ambitioner har du?


.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela