Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Mina rädslor

Publicerad 2010-12-14 07:00:00 i Personligt - 30 dagar,


Del 26

Tja, vad säger man här? Om man har barn? Att det ska hända dem något, förstås.
Men det kanske är självskrivet?

Andra rädslor?
Flyg. Hörde någongång att det inte alls är ovanligt att utveckla en rädsla för att flyga
i samband med att man får barn. Stämmer på mig. Innan A tvekade jag inte en sekund.
Jag har rest jorden runt. Flugit Sthlm-Nbi tor ett stort antal gånger under Kenyaåren.
Nyttjat flyg i jobbet under många år. Aldrig varit ett problem. Förrän 2002.
Inte rationellt öht. Men så är det.

Kryp. Rädd är jag väl kanske inte. Men känner ett stort obehag. Kackelackor (tack och
lov inte så vanliga här...). Spindlar, särskilt om de har långa ben.

Och så lite annat. Men det håller jag för mig själv. Känns alldeles för privat.


.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela