Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Nyårsmenyn

Publicerad 2010-12-29 23:21:43 i Årstider/Högtider - jul,


är inte spikad än, eftersom jag inte kollat i frysen vilken sorts kött som finns där.
Men i princip så blir det:

Småplock ihop med ett eller två glas Rotari Rosé. Småplocket består bl.a. av
löjrom
, gravad lax, och några små skapelser med smördeg och chevré i ugnen.

Kött - älg eller hjort, tillagningen får baseras på vad jag hittar (vilken del).
Potatisgratäng
med muchos vitlök :) Fräsch sallad. Bea. Mango chutney.
Roodeberg
i glasen.

Lingonparfait. Kaffe. Kanske något i glasen. Ska inventera lite.

Och vid tolvslaget - Chapel Hill.

Parallellmenyn till barnen innehåller lite snacks att starta med, hamburgare och
glass
med chokladsås. De är förstås välkomna att äta det vi äter, men eftersom vi
kör separata sittningar kändes det helt ok att fråga dem vad de ville äta.


Hur ser din nyårsmeny ut?


.

Kommentarer

Postat av: H

Publicerad 2010-12-30 00:33:50

Åh, det lätt gott!



Här blir det gratinerad hummer till förrätt, sedan någon slags oxfilé. Förmodligen oxfilé provencale. Å andra sidan är potatisgratäng inte helt fel..

Efterrätten är inte spikad ännu. Möjligtvis en creme brulée eller någon god pannacotta. :-)

Postat av: Singelmamman

Publicerad 2010-12-30 11:21:02

Låter fantastiskt gott! Själv har jag och yngsta tonåringen bjudit hem oss till Fru Venus på Åland. Så vad vi får att äta vet jag inte, bara att det blir jättegott och jättetrevligt. Ha ett fint och Gott Nytt År!

Postat av: Anguin

Publicerad 2010-12-30 11:21:52

Jag misstänker att det blir antingen lamm eller vildsvin (och det är allt jag vet, eftersom jag är bortbjuden), men en sak är säker, och det är att jag kommer att hälla i mig St Eriks IPA (fantastisk nyhet på Systembolaget) och en André Clouet.

Postat av: Kiddan

Publicerad 2010-12-30 13:07:20

Ett stenkast eller två från dej (jag vet ju inte exakt var du bor men) kommer det att bli smördegssnittar till minglet och Champagne JeanMarie till det. Middagen består att fylld eller inte fylld lövbiff (gorgonzola) beroende på ålder/smak och till det hasselbackspotatis och gorgonzolasås. Efterrätt brukar bli pannacotta men i år blir det semifreddo. Vi är bara med våra barn och val av mat är helt i enlighet med deras preferenser :)Gott slut och med önskan om ett riktigt gott nyt tår till dej! Detta 2011 ska bli det bästa på länge, eller hur :)

Postat av: Stina

Publicerad 2010-12-30 14:08:43

Det blir löjromstoast till förrätt, oxe till varmrätt, möjligen pannacotta till efterrätt. Amaronevin som dryck rätt igenom. Mousserande jourdgubbsrosé till tolvslaget (väldigt gott, kommer inte ihåg vad den heter.. men det är små jordgubbsbitar i).



Det hela kommer förhoppningsvis att kryddas med en å annan kyss också.. ;)



Hoppas du får en toppenfin nyårsafton, samt att 2011 blir ett toppenår för oss!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela