Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Sambandscentral

Publicerad 2010-12-29 17:00:00 i Freja - allmänt,


Läxpapper, lovlappar, räkningar, kalasinbjudningar, rabattkuponger, tidningsurklipp, scheman, träningskort, roliga utklipp, memon, frimärken, telefonlistor, foton, teckningar, höstlöv, inköpslistor, kvitton, listan kan göras extremt lång över alla lappar och dyl som cirkulerar i ett hem en vanlig vecka.

Var gör man av allt?

Själv har jag skaffat mig en sambandscentral. Jag är helt allergisk mot lappar medelst magneter på kylen. Totalt. Får faktiskt hybris. Så för mig är det inte ett alternativ att använda mina två kyl/frysar, även om jag där hade fått plats med halva radhuslängans kom-ihåg-lappar.

Istället har jag satt upp min sambandscentral i yttepytthallen mellan vardagsrum, badrum och sovrum. Där finns nämligen 2 baskrav för en sambandscentral. Magnettavla, i form av dörren till en garderob (IKEAS Rubrik) och en bit vägg. Rubrik är i magnetisk. Kan därmed användas som anslagstavla. På väggen bredvid hänger 4 st. hängfickor från Granit och en inköpslista på rulle (kanske Granit, minns inte). Klart. Allt fixat! Det som ev kan komma att ske är att jag målar delar av väggen med mapparna med färg för griffelkritor, eventuellt. Får se om behov uppstår.


Var samlar du kommunikationen hemma hos dig?


.

Kommentarer

Postat av: kasia

Publicerad 2010-12-29 18:37:46

hejhej! ursäktar om jag kommer här & stökar ner..!

men, gillar du smycken kanske? :D

jag tillverkar egna, därav min blogg!

Jewelsbykasia.blogg.se

hoppas du tittar in :)

KRAM!

Postat av: H

Publicerad 2010-12-29 19:12:09

Den där sambandscentralen skulle vi behöva hemma! Kan du inte fota så jag får se hur det ser ut? :-)



Tack för idag!

Kram!

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2010-12-29 20:25:53

Tänkte just skriva som "H" önskar. Ta ett foto också. Det ser så bra ut där så tycker du ska dela med dig!

Postat av: Lotten

Publicerad 2010-12-29 22:49:08

Tittar också gärna på ett kort. Vi gömmer vårt på ena sidan av kylskåpet och på insidan av skafferiet. Finns inga bra ställen att gömma den på hos oss annars.



Vi har en svart vägg med griffelfärg. Har varit kul ett tag men jag tycker den är svår att få helt ren och svart. Plus att det blir rätt dammigt av kritorna. Kolla om du kan hitta annan lösning där du använder pennor istället. Mitt tips. De har nog på Granit tror jag.



Vill förstås inte förstöra idén för det är en bra idé. Men efter 3 år har vi tröttnat o målar över vår.

Postat av: Bettan

Publicerad 2010-12-30 12:40:10

Låter härligt organiserat:) Tyvärr har vi inte hittat den perfekta lösningen, men vi har också tröttnat på papper på kyl/frys och håller på att färdigställa sidan av frysen, men det är svårt att få den magnetiska färgen riktigt bra. Någon som har ngt knep?

Postat av: malve

Publicerad 2011-01-04 10:45:03

Jag har något liknande. Har gjort en hörna i köket till infocentral. Röjde faktiskt där igår.



Och jag håller båda mina tummar för dej!!! Lycka till!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela