Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Glömde ju...

Publicerad 2010-02-23 23:59:59 i Ny framtid - blandat,


angående mitt bloggfokus. Förutom att jag hittat tillbaks till kategorin inredningsbloggar så har jag också hittat ett par roliga singelbloggar. Där skilsmässan ligger långt bort och inte alls i fokus i bloggen. Tjejer (någon enstaka kille) som för länge sedan gått vidare och bjuder på glimtar ur sitt singelliv och liv som deltidsförälder, utan inslag av exet. Roliga som tusan är de, flera av dem!

Det slår mig att om jag nu ska börja renovera (nej, inte om, när) så borde jag kanske städa lite i blogglistan. Vissa klickar jag bara förbi, och då kanske de ska bort istället. Lite som kläderna jag rensade ur garderoben häromdagen. De liksom ligger där, och jag ser dem, men till ingen nytta. Städa och rensa inför flytten. Fokus på rätt saker. Eller hur det nu var.


Vad sorterar du bort ur ditt liv nu när våren ligger i antågande?

.

Kommentarer

Postat av: Kompisen C

Publicerad 2010-02-24 14:50:29

Jag är helt grrrrym på att sortera bort allt som minner om elände, ger dålig energi, kläder jag inte är fin i, bloggar som ger fel vibbar osv.

Jag sorterar också bort mitt gamla ansikte med peeling, äter ur frysen och har klippt av mig håret!



Enligt Feng Shui, som jag gillar skarpt, är det viktigt att fokusera sitt hem på nu och framåt och inte bakåt i tiden. Så rensa, rensa, rensa!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela