Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Parkeringsbot -1 eller Änglar finns!

Publicerad 2010-02-18 10:57:59 i Allmänt - irritationsmoment,


Oh no, inte en till... Jo men visst, igår efter träningen satt det ännu en bot på rutan. Helt osannolikt. 2 böter inom loppet av en vecka, plus den under julhelgen.

Orsaken angavs till felaktigt placerad p-snurra. Min snurra sitter alldeles väldigt fint i vänster nederkant. Tänkte man kanske kunde få boten annulerad pga felaktig orsak? Rätt orsak var ju faktiskt att tiden hade gått ut. Eller snarare att jag missat att ställa in snurran.

Såg i ögonvrån hur en bil längre bort precis blev lappad, så jag gick bort till vakten. En ung tjej. Funderade på om anfall var bästa försvar, eller om jag skulle säga som det var - 2 böter på 5 dagar är mer än jag har lust med. Sa faktiskt så. Plus att jag slängde in boten i julas. Och se på tusan - tjejen river boten!!!


Har du träffat på någon ängel på senaste tiden?


.

Kommentarer

Postat av: Hallakulle bygger bo

Publicerad 2010-02-18 17:05:54

Är det sant??? Tror knappt mina öron. Änglar finns nog.

Postat av: kiki

Publicerad 2010-02-18 20:02:03

Låter helt otroligt! Hoppas ingen skvallrar för hennes chef! :)

Postat av: Kompisen C

Publicerad 2010-02-19 10:19:12

Sån lapplisa skulel jag också vara till snälla mammor! Men killar i kotlettfrisyr skulle minsann få betala, haha.

Jag träffar änglar i form av busschaufförer, som vinkar förbi mig när jag har mycket att bära och ser ut att ha kommit med pendeln fast jag tagit tåget från Uppsala. Små smulor är också bröd.

Postat av: Singelmamman

Publicerad 2010-02-19 12:47:34

Vad fantastiskt bra gjort av dig, och henne.

Postat av: Therese

Publicerad 2010-02-24 13:34:46

Oj, fantastiskt! :D Böter är väl jättedyra nuförtiden?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela