Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Parkeringsbot * 2

Publicerad 2010-02-16 22:00:20 i Allmänt - irritationsmoment,


Totalt 900 kr. Inom loppet av ett par veckor. I båda fallen relaterat till aktiviteter med/för barnen. Kan man ta pengarna från barnens konton?

Ta biljett nu, betala när du åker. Jättebra! Verkligen. När man kommer ihåg att lägga kontrollappen i framrutan. Jag är så van att detta är ett betalningssätt i parkeringshus med bommar, där man inte kommer ut utan att betala, och inte behöver ha biljetten i bilen, att jag helt missade att lägga lappen i framrutan. Det blev ett dyrt bad i Uppsala.

Lång gata. Parkering tillåten på den halvan närmast bandyvallen. Kommer sent. Lilla parkeringen full. Gatan fram till skylten, från vallen sett, full. Gör u-sväng (redan där var det kanske bötesvarning?) och ställer mig sist i ledet. På fel sida skylten. En termins bandyavgift åt pipsvängen. Om det kostar 550 kr att stå på en raksträcka, utan hinder på vägen, vill jag inte tänka på vad det kostar att stå på Handikapplats (som ska vara snordyrt, definitivt).


När betalade du en bot senast? Och för vad?

.

Kommentarer

Postat av: Singelmamman

Publicerad 2010-02-16 23:07:34

Augusti 2009. Fortkörning på 120 väg, mellan Tierp och Gävle. Tvåtusenfyrahundrakronor. För att jag körde, liiite för fort, och var i princip ensam.

Postat av: -ME-

Publicerad 2010-02-17 09:23:33

Det är så länge sen så jag kommer inte ihåg. Men p-bot var det, för det är de enda böter jag nånsin fått. 4-5 stycken totalt kanske. Det suuuuuuuuuuuuuuuger!

Postat av: Kompisen C

Publicerad 2010-02-17 09:39:11

I det här läget är det OK att inte ha någon bil. Ett bekymmer mindre, liksom.

Postat av: Hallakulle bygger bo

Publicerad 2010-02-17 11:29:20

Stå på handikappsparkering = 900 kr. Två veckor sedan. Såg inte skylten pga all snö. Skit!

Postat av: Lotten

Publicerad 2010-02-17 15:16:56

Det är många år sen. P-bot på gatan jag bor på numera. Var här på akupunktur. Missade betala. Fick 200:-. Var sen att betala in. Påminnelsen skickades ut, över påsken och hann inte betalas den heller i tid. Slutade på runt 1200:- tror jag. Med bot och påminnelse. Riktigt surt!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela