Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Vita golv

Publicerad 2010-02-28 19:50:14 i Ny framtid - Hus,


I mitt hus nu har jag två vita golv - i sovrummet och i övre hallen. Båda är undergolv med varierande bredd på springorna. Brädolv vi plockade fram under lager av linoleum eller heltäckningsmatta, lump, korkmatta, och andra intressanta lager. Takhöjden i hallen ökade med bortåt 3 cm...

Sovrumsgolvet notades och målades med vit oljefärg. Blev kanonbra. Hallgolvet har springorna kvar, och är målat med vattenbaserad färg. Blev inte riktigt lika bra, men helt ok. Har aldrig kännt att vita golv är ett problem, utan njutit av det ljus som skapas.

I nya huset är det parkett i vardagsrum, hall och alla 3 sovrummen. Frågan är vad man får göra med ett parkettgolv? Får man måla ett parkettgolv vitt? Svarta golv har jag sett, men vita? I barnens sovrum är det kanske inte så lämpligt, men i mitt rum, och i vardagsrummet. Jag är så sugen!

Täckmåla eller måla med lasyr? Eller kanske lacka med vitpigment? Tips och bilder mottages med tacksamhet!

Hur ser dina golv ut?


.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela