Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Ensam hemma

Publicerad 2010-07-09 12:32:55 i Ny framtid - osorterade tankar,


Hemma igen efter minisemester hos goda vännen G i Köpenhamn. Sist vi sågs, för 4 år sedan, var hon nybliven sambo. Idag är huset fullt av stojande 2,5-åring och tvillingar som firar 10 månader i morgon. Underbart att träffas igen. Som om ingen tid passerat.

Snackade halva natten och hela första dagen. Sedan tog jag egen sväng till centrum. Ströget. Nyhavn. Sol. Glittrande vatten.





Middag och promenad genom Köpenhamns kvarter med G och K på kvällen. Gamla minnen från studenttiden. En öl vid Nyhavn. Skratt.

Nu är jag hemma igen. Huset ekar tomt. Barnen är hos sin pappa. Jag är ensam. Har semester. Borde fixa hemma. Känner mig ensam och lite handlingsförlamad. Tom.


.

Kommentarer

Postat av: Elli

Publicerad 2010-07-11 21:16:05

Tack för dagarna som var, jag hade mkt trevligt! PoK

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela