Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Semester!

Publicerad 2010-07-02 10:10:56 i Semester - Diverse,


Hört på stan:

"ska ni ha semester i år"
"nej, vi har inte råd"


Vad är det med folk och ordet semester? Semester är avtalad ledighet under ett visst antal av årets dagar, inte per definition att åka någonstans. Det är klart att det inte kostar gratis att ha semester, men det måste inte innebära massor av extra kostnader. Allt hänger ju på vad man hittar på.

Nåväl, min semester tjuvstartar jag idag. Egentligen börjar den inte förrän på måndag, men eftersom jag är föräldraledig (det är jju oxå ett ord att diskutera, en annan gång) på fredagar, så känns det nästan som att den startar idag. Härligt!

För egen del blir det en mix av kort storstadsbesök (alldeles själv, till Köpenhamn) och stuga i skogen (med barn och lite familj) varifrån vi gör dagsutflykter. Någon avstickare hem för tvätt och återhämtning lär det nog oxå bli. Dessutom ska vi döpa E, till slut.

Vad gör du på din semester?


.

Kommentarer

Postat av: Peter

Publicerad 2010-07-02 13:32:06

Lyxlirare! En annan får ju harva på...

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2010-07-02 14:58:49

Det blir lite semester i sommarstuga också ;-)

ett par dagar i en liten stuga på Rödlöga ute i skärgården hos väninna m barn, lite småutflykter till Kolmården, Eskilstunaparken, närskärgård och lite annat. Har ju haft 10 dagar i England så det är skönt att få umgås med barnen bara.

Postat av: malve

Publicerad 2010-07-02 21:48:35

Fast det finns ju folk som inte har råd att ha semester, d.v.s. ledigt på sommaren. Jag själv i år, för att nämna ett exempel. Fast jag är inte ledsen för det, jag njuter i fulla drag av sommaren!



Härligt namn du har döpt bloggen till!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela