Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Bloggnamn

Publicerad 2010-06-21 23:24:35 i Allmänt - osorterat,


Allvarligt, det är över en månad sedan jag lämnade Fågelsången. Jag har inte ens åkt förbi där en enda gång (fel, 3 dagar på raken direkt efter överlämnandet för att få några papper påskrivna, men inte sedan dess). Jag kan inte ha en blogg som associerar till det gamla livet.

Men jag har total idétorka. Jag kommer att behålla adressen, men namnet. Namnet. What's in a name? Vad ska bloggen heta? Ska bloggen ens vara kvar?

Vad ska bloggen heta? Fint förstapris utlovas! Finns massvis av överblivet renoveringsmaterial...


.

Kommentarer

Postat av: malve

Publicerad 2010-06-22 07:19:07

Det håller jag med dej om! Fundera på vad/hur/var du vill vara i framtiden och associera ett namn från det, kanske.



Lycka till!

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-06-22 13:39:49

Jag bytte blogg helt från wewillsurvive, kände också det är dags att gå vidare. Kolla in min nya och se om det dyker upp nån idé. Tänk på nån artist du gillar och om det finns en sång du kan relatera till. Lycka till!

Postat av: Jag och mina små

Publicerad 2010-06-27 15:32:34

Klart bloggen ska vara kvar. Men namnet. Det är svårt. Finns det någon plats i närheten av det nya huset som har ett fint namn som du skulle kunna spåna lite på? Det skulle kanske kunna vara något?



Lycka till!

Linda

Postat av: Karin

Publicerad 2010-06-29 16:10:49

Klart blooggen måste vara kvar men med nytt namn kanske något med ditt och barnens namn eller som nån skrev en fin sång plats eller dylikt som du gillar.

Good luck chuck

Postat av: Em

Publicerad 2010-07-01 11:20:13

Hej! Jag har läst en massa på din blogg nu. Det var fint att få läsa det. Så bitterljuvt, som livet. Det börjar på ett vis och helt plötsligt befinner man sig på en annan oväntad väg.



Bloggnamn. Någonting som handlar om renovering, av ditt nya hem, av ditt liv på något vis. En nystart, någonting som förbättras, förfinas, kärleksfullt putsas? Lite "att renovera sig tillbaka". Men inte för sorgligt eller ledset. Det är något positivt ju!

Postat av: Mitt i Fågelsången - byter snart namn

Publicerad 2010-07-01 13:03:32

Jag tror att jag får lägga namnbytet på hyllan över sommaren - det kommer nog ändå bli lite dåligt med uppdateringar under semestern. Har totalt hjärnsläpp!



Bloggen blir iaf kvar. Adressen oxå. Det är bara namnet som behöver fräschas upp. Men som sagt...



Em - bitterljuvt ja. Man tror väl aldrig att det ska hända en själv. Typ.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela