Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Böcker

Publicerad 2010-06-30 10:15:47 i Allmänt - osorterat,


Böcker. Jag har glömt att köpa böcker till vistelsen på landet. Hur kunde jag? Tack Weronica för att du påminde!

Det blir ingen hängmatteläsning. Inte heller att fiska fram en god bok på bryggan. Eller ens att knycka till sig en stund under ett träd. Läsningen får nog ske när barnen har lagt sig. En stund vid stearinljusens sken. Det är inte fel det heller.

Får kika in hos Adlibris och se vad de erbjuder på topplistan. Det brukar vara ett säkert kort. Och ta åt sig av tipsen i olika bloggar. Som hos Weronica ovan. Skynda dig att älska, av Alex Schulman, har jag tänkt mig sedan tidigare. Att den ingår i en pocketkampanj med 3 böcker för 99 kr gör ju inte saken sämre.

Vad läser du i sommar?


.

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2010-06-30 14:20:23

Här på Ekollonvägen finns det ett överfyllt nattduksbord om du vill komma över och kolla om det är nåt du kan tänka dig att läsa :-)

Postat av: Kompisen C

Publicerad 2010-06-30 17:01:32

för två veckors exil i Munchen har jag laddat upp med 1128 sidor Ken Follett (En värld utan slut), Paolo Coelho (Alkemisten), Curtis Sittenfeld (Presidentens hustru) och Elisabeth Gummesson (Good Enough). Får se omd et räcker, annars får jag gå till en English bookstore...

Om du inte har läst Poeten av Michael Connelly. Gör det nu! Kramar

Postat av: Jenny

Publicerad 2010-06-30 20:01:13

Fick iväg min bokbeställning i går och det blev One day-David Nicholls, Dyngkåt o hur..., Paganinikontraktet, Oväntat besök på Star Street o två böcker av Arto Paasilinna. Kan dessutom rekommendera dig att läsa, om du inte har, Karin Wahlberg, Johan Theorin, Karin Brunk Holmqvist. Bara sätta shoppingfingret i rörelse och klicka hem alla böcker av ovanstående författare så har du både spänning och humor som räcker hela sommaren :)!

Postat av: Elli

Publicerad 2010-07-01 10:26:11

JÄÄÄÄVLAR!!!



Blir att kolla utbudet på stan idag... Handlade förvisso Före detta flickvänners klubb på Ica igår men Harlequin Lust kanske inte räknas som litteratur? =)

Postat av: Ett stenkast från Fyndet

Publicerad 2010-07-01 22:53:16

Maria - jag kikar nästa gång vi ses!



C - Poeten är läst. Men Presidentens hustru kanske kunde vara något. Ken Follet vet jag inte om jag orkar med...



Jenny - Dyngkåt har jag läst, men Paganinikontraktet är helt klart en kandidat. Ska titta på de andra författarna du rekommenderar.



Tack för tipsen! Fler är välkomna!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela