Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Ebbas rum - tjejigt!

Publicerad 2010-06-14 12:59:01 i Freja - Es rum,


Ebbas rum börjar ta form. Det enda hon har med sig i bagaget från förra huset är sin spjälsäng och lite leksaker, så nu blir det till att inreda från scratch. Är helt såld på IKEAs nya serie Stuva!!!

Därifrån blir det med all sannolikhet ett högt skåp för kläder


där de två låga lådorna byts ut mot rosa


En liten bänk med två pallar (Mammut)



och som avslutning på möblemanget ovanstående bänk med utdragslåda



bilder: IKEA - alla bilder går att klicka på för större format


Det gäller bara att den rosa färgen inte krockar med hennes tapeter - en vägg med stora rosa stjärnor, och en med blockränder i rosa och vitt. Men att köpa delarna i helvitt tilltalar mig inte - vill ha färg i hennes rum!


.

Kommentarer

Postat av: Lidingömamman

Publicerad 2010-06-14 18:26:03

Jag har också snöat in på Stuva. Sakerna kan byggas ihop och bli hur bra som helst. Pyret kommer att byta rum och jag ska också köpa garderoben som du visar och den lilla bänken. Kul också att det går att byta ut vissa delar från vitt till andra färger. Det ska bli kul att se lite bilder från huset när du har börjat få ordning på allt.



/Lidingömamman

Postat av: Hildur - fixa&dona

Publicerad 2010-06-14 22:24:39

Jag gillar också STUVA. Inhandlade två skåp till lillebror som jag satt upp på väggen. De ska snart skruvas ner och flyttas till hans nya rum. Vilken färg på luckorna? Grönt såklart! ;-)

Verkar som om du kommer få till ett fint och praktiskt barnrum!

Postat av: Mitt i Fågelsången - byter snart namn

Publicerad 2010-07-01 12:40:48

Det blev precis de stuva-delar som jag visat ovan. Men, för ovanlighetens skull fanns inte alla grejer hemma - dörrarna till skåpet, och själva lådorna (fast fronterna fanns). Därav att inga bilder kommit än.



Och, det rosa krockade inte med den rosa tapeten :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela