Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Skolavslutning och presenter

Publicerad 2010-06-08 22:21:06 i Personligt - barnen,


har jag inte riktigt kopplat ihop förut. Men det kanske är så. Att skolavslutningen borde rendera i en liten uppmuntran.

  • Skateboard med skydd står högt på önskelistan.
  • Nya hjälmar för cykel behövs. Det finns tydligen hjälmar som passar för både skateboard och cykel. Det få kanske bli en sådan var.


Får dina barn presenter på skolavslutningen?


.

Kommentarer

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2010-06-08 22:26:53

Jahaja, ska man det tro.

Tycker egentligen inte att man behöver få något på skolavslutningen. Det vill jag inte minnas att vi fick, men jag vet att det förekommer.

Här blir det ingen present för att de slutar skolan. Däremot så åker vi ju till London och ska göra en massa olika saker så det blir ju en present iofs, men jag tänkte inte koppla den till själva skolavslutningen.

Postat av: Hildur - fixa&dona

Publicerad 2010-06-08 23:09:12

Hade faktiskt inte funderat över detta. Men nej, ingen present. Inte i år i alla fall. Tror mer på att skapa en minnesvärd och mysig dag tillsammans. Här firar vi med att bjuda hem mormor och morfar på grillfest vilket barnen längtar efter. Och att själva få vara med och bestämma och baka efterrätten är såhär i första klass belöning nog.

Läste att du ska springa Tjejmilen. Jag med! Lycka till!

Postat av: Stina

Publicerad 2010-06-09 08:07:16

Mja.. tidigare år har det varit jordgubbar och grädde, som "present". En mysig fikastund helt enkelt.

Men from högstadiet har mina bestämt deklarerat att de vill ha pengar, för sina betyg?! Dvs, en bestämd summa för G, en för VG och en för MVG. Och så kan de själva då räkna ut sin "belöning".

Och ja, okej då.. tänkte jag. Det är någon influensagrej som går bland deras klasskompisar, så om det kan motivera dem att kämpa det där lilla extra, så är det helt ok för mig!

Postat av: kompisen C

Publicerad 2010-06-09 10:05:55

om du vill hamna i en situation som du sedan blir tvungen att leverera på år ut och år in ska du börja med presenter på skolavslutningen.

jag tycker som hildur, att t.ex. glasskalas tillsammans du och alla barnen är ett mycket bättre sätt. fira men som en upplevelse inte med presenter.



jag är tveksam till att belöna barn för det som man helt enkelt SKALL göra. precis som jag tycker att man inte bör få betalt för att bädda sin säng och plocka undan hemma, dvs lämna sitt bidrag till familjen.

Postat av: malve

Publicerad 2010-06-09 17:43:21

Nix,inga presenter till mina barn. Vi brukar åka till simhallen med dem för att fira.



I år är tyvärr simhallen stängd så det blir ett besök på leklandet (ganska ny företeelse på min ort). Och ja - M ska faktiskt följa med!!!

Postat av: Mitt i Fågelsången - byter snart namn

Publicerad 2010-06-09 21:25:14

Har diskuterat med barnens far, som inte tycker att de gjort sig förtjänta av mer grejer... Däremot är vi överens om att de behöver nya hjälmar till sina cyklar, så efter skolan i morgon ska de få välja ut en var sin.



Sen blir det restaurang på fredag, när de är hos mig. Även om A hellre ville äta pizza hemma...

Postat av: Karin

Publicerad 2010-06-12 19:44:36



Har varje år gått på restaurang först tillsammans med morfar men nu när han är borta så går vi till samma ställe som vi gick med honom i alla år.

Brukar dessutom grilla på kvällen.

Tradition som alla uppskattar även tonåringarna.

Inga presenter alltså däremot fick de stora betalt för bra betyg upp till år nio.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela