Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Beroende

Publicerad 2010-03-24 22:19:15 i Ny framtid - välbefinnande,


Jag tror jag har blivit beroende. Av träning. Det trodde jag aldrig skulle hända mig. Och inte bara på 6 veckor... Idag är det exakt 6 veckor sedan jag började träna "på riktigt". Jag har hittills tränat 23 dagar av 42. Mer än 50%. Idag sprang jag 2 km, i en hastighet av 9 km/h, utan att pausa/aktiv vila. Jag hade kunnat fortsätta ett par hundra meter till, tror jag, men ville kunna köra en längre sträcka jogging igen lite senare.

5,03 km
36 min 30 sek
7 min 15 sek per km i snitt.

För er som är inbitna löpare är det förstås ingenting. För mig som senast sprang jagad av vårtsvinn på savannen utanför Nairobi i slutet på 90-talet är det stort.

Är du beroende av något?


.

Kommentarer

Postat av: Blogger

Publicerad 2010-03-25 06:44:10

Min iPhone & Mac



/b

Postat av: absolutjohan

Publicerad 2010-03-25 15:18:36

Blir lätt så när alla endorfiner kickar igång.

Postat av: Kompisen C

Publicerad 2010-03-26 10:35:27

Jag är beroende av träning, sömn, böcker, kaffe, vin, naturell yoghurt, kanel, linfrön och kardemummabullar. Och lugn och ro.

Postat av: Mitt i Fågelsången

Publicerad 2010-03-28 20:58:34

Blogger - vad gäller iPhone och Mac fick jag nog via ngn annan icke nämnd vid namn...



absolutjohan - ja, jag har hört det, men trodde inte det var sant :)



C - förstår dig!! Förresten måste vi ses snart! Det är ju typ 100 år sedan... Kram

Postat av: Hallakulle bygger bo

Publicerad 2010-03-30 22:22:10

Vad duktig du är!! önskar jag kom iväg varannan dag, men jag får dåligt samvete när jag lämnar Algot hemma med David. Vet att jag inte bör...måste jobba på det där.



Beroende? Löpning och min iPhone.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela