Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Dagens hjälte!

Publicerad 2010-03-01 20:05:56 i Allmänt - irritationsmoment,


Dagens HJÄLTE, det är utan tvekan min H, alldeles nyss 6,5 år fyllda.

Jag kom till skolan strax före halv 5 för att hämta A (lite drygt 8) och H, och finner till min förvåning att H inte är kvar. Eller rättare sagt, den personal som är kvar vet inte var han är, men så mycket kan vi konstatera att overall, kängor och ryggsäck är inte på plats. Fröken hade H bredvid sig på mellis, och storebror hade spelat datorspel med lillebror "en stund tidigare", men där och då var det ingen som visste vart H tagit vägen. Fröken säger att hon tidigare hört en annan fritidspersonal säga något i stil med att H blivit hemsläppt då hans mamma ringt och inte skulle hinna hämta. Nej säger vår fröken, det kan inte stämma för hans bror är kvar och de skulle aldrig be H gå hem själv. Då hade den andra viftat bort det hela och sagt att nej, det var ju inte H, det var någon annan.

Hur som haver - jag gick man ur huse i skolans lokaler och på skolgården. Under soffor, på toa, i olika skrymslen och vrår, men ingen H. Då lämnade jag A och lillasyster till fröken och tog bilen, för att köra samma sträcka som man går till skolan. Där, ett par hundra meter hemifrån, med siktet inställt på skolan, hittar jag H lommandes med stora tårar på kinderna. Fan, hur kan något sånt här hända??? Han är 6 år och går i F-klass!!!

H's berättelse är i alla fall att personen har sagt till honom att gå hem för att mamma hinner inte hämta. Ok, tänker H och klär sig och går hem (ca 15 min prom). Ingen hemma, så han väntar en stund och går sedan till sin moster (5 min), som inte finns där. Vidare till pappa (ytterligare 5 min), som förstås inte heller är hemma utan på jobbet. Vänder då hemåt och ser att ingen kommit hem än. Tar en lov till grannarna, men de är i Sälen. Bestämmer sig då för att gå tillbaks till skolan. Vilken liten hjälte som gör hela denna vandring själv! Som tur är är det hyfsat ljust ute, och ingen nederbörd, men ändå.

Det är en mycket ledsen, blöt och kall liten H jag plockar upp. Hur i hela friden.... Som tur är var den person som släppt hem honom inte kvar i skolan, för då vet jag inte vad jag hade sagt.. Nu får jag en chans att lugna ner mig till i morgon, men då blir det snack både med henne och rektorn. Sånt här får ju absolut inte förekomma på en skola!

Vad har gjort dig upprörd på sistone?


.

Kommentarer

Postat av: Jag och mina små

Publicerad 2010-03-01 20:39:28

Det HÄR har gjort mig upprörd på sistone!!!!!



Finns ingen anledning för dig att lugna ner dig tills i morgon. Ingen alls! Fy fan. Nä, sådant får inte hända.



//Linda

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-03-01 21:19:23

Men fy!!!! Det ska f-n inte få hända!!! Han är verkligen en liten hjälte H! En stor kram till er alla!!!!

Postat av: Maria

Publicerad 2010-03-01 21:19:58

Det var jag som gjorde inlägget ovan...

Postat av: Karolina

Publicerad 2010-03-01 21:42:55

Men vad i hela friden!?!



Hur kan man öht släppa hem en 6-åring själv? Och sedan, hur kan man ta FEL 6-åring och skicka hem. Du måste ha varit helt ifrån dig när du åkte och letade? Och vad smart av H att till slut gå tillbaka till skolan. Helt rätt tänkt ju, vilken grabb!!!!

Postat av: Lotten

Publicerad 2010-03-01 21:57:15

Sånt här gör mig upprörd!! Får absolut inte hända.

Kramar till er och hjälten!

Postat av: Jenni

Publicerad 2010-03-02 18:46:22

Men gud så sjukt, detta trodde man ju bara inte kunde ske. Hoppas de fick höra det de behövde, idioter! Skönt att höra att allt gått bra ändå.

Postat av: Singelmamman

Publicerad 2010-03-02 23:56:08

Säger som ovanstående, det här gjorde mig upprörd. Men senast innan dess, så var det min styvfar. Nä förresten, att jag glömde köpa en lättöl till min julmiddag ikväll. Det var himla irriterande. Eller ja kanske inte så mycket när jag tänker efter...

Postat av: carina bronge

Publicerad 2010-03-03 08:26:51

DET HÄR GÖR MIG UPPRÖRD!!!!!! Oj Oj OJ, jösses vilken modig, smart och trygg kille du har och SHIT vad FÖRBANNAD jag hade varite på personalen. Vilka stolpskott. Fy bubblan. Jag hade inte väntat, jag hade rivit upp himmel och helvete, ringt tidningar och gapat i megafon. Sen hade jag coolat ner mig lite och kommit på att det nog inte var så smart...men ändå. Fan Ylva, det kunde ju ha gått riktigt illa.

UPPRÖRD, jag är. Kram till dig och barnen. Spark i röven till Stolpskotten.

Jag länkar vidare hit, hoppas att detär ok.

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-03-03 09:04:53

Samma sak hände med min tjej när hon gick i förskoleklass. Jag kom dit 3h efter att skolan slutat och fröknarna sa att de måste sett fel i schemat för hon hade blivit tillsagd att gå hem direkt efter skolan. Hon var inte hemma, inte på fritids. Tillslut kom jag på att ringa granntanten och fråga om hon sett min tjej och då visade det sig att hon hade gått fram och tillbaka på vägen och storgråtit så hon hade släppt in henne. På fritids frågade dem varför hon inte gick tillbaka till skolan för det brukar de andra barnen göra om det blir fel.

Postat av: Anders

Publicerad 2010-03-03 10:15:55

Jävla vad arg jag blir. Nu kommer jag att gå och koka hela dagen! Vissa personer skall helt klart inte jobba med barn!

Postat av: Kiddan

Publicerad 2010-03-03 14:29:23

En så fruktansvärd berättelse men SÅ SKÖNT att höra att allt gått bra! Jag hade polisanmält skolan DIREKT om jag var dej. Helt oacceptabelt beteende. Kram!

Postat av: Kiki

Publicerad 2010-03-05 10:27:06

Nä, jäklar vad förbannad jag hade blivit på personalen! Så oansvarigt och lättvindigt!! Stackars din lille kille, vilket trauma. Hoppas att du har tagit upp det med rektorn! När mer än halva läsåret har gått bör de definitvt ha stenkoll på alla barn, eller hur?!

Vi ses nästa helg! :)

Kram k

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela