Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Din absolut bästa köksdetalj?

Publicerad 2010-03-12 08:45:33 i Ny framtid - Hus,


Ska alldeles snart ge mig på att renovera det nya köket, det andra på lika många år, och har i stort sett planen klar för mig. Vore kul/intressant att få höra vilken detalj eller lösning i ditt kök som du är extra nöjd med? All inspiration är mycket välkommen!

Har du någon grej som du ångrar rejält? Något som verkade bra vid planeringen, men visade sig vara en flopp?


.

Kommentarer

Postat av: Kompisen C

Publicerad 2010-03-12 09:35:01

Tja, nu har jag inte renoverat kök på många år, men har några intressanta erfarenheter som jag tänkte dela med mig av iaf.

Vi har ingen diskmaskin. Det trodde vi inte skulle gå alls, men det gör det. Inga problem. Och när alla fem barnen är här så diskar dom.



Vi har mycket färre skåp i köket här än vad vi haft innan. Inga problem, man behöver mindre än man tror. Hellre space än skåp. Man glömmer lätt att en massa grejor kräver skötsel som tar tid från skönt liv.



Less is more med andra ord.

Postat av: -ME-

Publicerad 2010-03-12 10:41:19

Jag önskar att vi drivit igenom det gammaldagsa lite hårdare; kostat på oss ett riktigt trägolv och inte "bara" slipbar parkett. Och jag önskar att den gamla bakugnen hade gått att renovera, det gjorde den inte, och jag önskar att vi inte tänkt SÄKERHET sådär som förstagångsföräldrar med en trettonmånaders gör - i så fall hade vi haft en vedspis och inte bara en spiskassett. Och precis som C hade vi haft färre skåp, vi har ju hur mycket som helst nu och därmed också hur mycket prylar som helst.



Bra källsorteringsmöjligheter skulle jag satsa på och ENHETLIG stil, rakt igenom, hårt genomdriven.

Postat av: anne

Publicerad 2010-03-12 11:56:37

Vi har nyligen renoverat köket. Det jag absolut råder dig att satsa pengar på är induktionshäll! Rena drömmen! Tänk att du kommer hem, tokstressad, ungarna håller på och svälter ihjäl, om en halvtimme ska ni i väg och måste äta innan dess. Varje sekund räknas. Sätt på en platta, lägg i smör i pannan och det fräser direkt! I med köttbullarna på en gång bara! Sätt på en platta till, på med en kastrull med vatten. Gå på toa, och vattnet kokar när du är tillbaka! I med snabbmakaronerna. Du glömmer att sänka värmen och det börjar koka över, sänk värmen och i samma takt bubblar det mindre i kastrullen.

Är jag nöjd med mitt val? JA!! Rena drömmen att laga mat på en induktionshäll. Dyr var den inte heller, den jag valde, 3595:- och 5 års garanti (IKEA).

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela