Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Före - Vardagsrum / Matplats

Publicerad 2010-03-29 22:06:41 i Freja - vardagsrum,



Är det någon som förvånas om jag säger att vardagsrummet kommer att bli vitt? Inte? Eventuellt blir det tapet på kortväggen som är en förlängning av köket. Dock inget spikat. Måste vänja mig vid tanken på tapet :)





Från köket ser man matplatsen, som är i bakkant på bild. Ja, golvet är högre i det hörnet, det är inte en synvilla. Det går en massa rör i golvet där, och jag tänker inte bila.




Tittar man snett vänster från köket ser man tvärs över trappen ned, bort mot blivande TV-hörna. Vet dock inte hur jag ska få till TV utan en vettig vägg att hänga den på. Ev får soffan stå ut i rummet från ytterväggen?!




Från matplatsen ser man soff/tv-hörnan bättre. Utgång till terassen.




Vrider man så blicken, från tv-hörnan, mot köket, ser man dels ingången till köket, dels ingången till badrum och mitt sovrum. De delar en yttepyttehall som jag ev ska införliva med badrummet den dagen jag renoverar det.


.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela