Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Kan knappt tro att det smäller i morgon!

Publicerad 2010-03-22 21:32:21 i Freja - allmänt,


Japp, såhär dax i morgon är jag innehavare av ett styck radhus. Mitt alldeles egna (tja, ihop med banken då, men det må väl vara hänt), och jag är så himla förväntansfull! Helst skulle jag vilja kasta mig över renoveringen alldeles med en gång, men pga olika orsaker så får det vänta liiite. Måste ju dessutom planera in renoveringstid på barnfri tid, för jag tror inte att unga damen gör så mycket nytta där, även om killarna säkert skulle kunna hålla sig sysselsatta.

Prio i morgon är känna av huset i tomt tillstånd, och se hur ytskikten ser ut - det var inte helt lätt när det var möblerat. Måste dessutom få besked från den fastighetsansvarige vilken access de behöver ha till vinden för att fixa en läcka vid takluckan (föreningens ansvar). Men sedan så! Ska börja ta över saker som ska upp på vinden, och renoveringsattiraljer.

Spännande!

Har du något extra kul på gång?


.

Kommentarer

Postat av: Blogger

Publicerad 2010-03-23 06:35:39

Jag är i valet och kvalet, har nog mer eller mindre bestämt mig för att bosätta mig halvägs: (mellan sthlm och orten).



Nu är det bara, vad skall jag köpa, en central jävligt fin "Dyr" lägenhet centralt, eller ett radhus, samma storlek som lägenheten, men halva priset. Vet inte riktigt om jag är en radhuskille, vad fan skall jag göra då jag inte har tjejerna, hmm jag kan ju alltid grilla ;)



Som sagt ett litet dilemma.

/b

Postat av: Kiddan

Publicerad 2010-03-23 07:19:40

Grattis till huset! Vad roligt att fixa med det utan att behöva bo i det! Själv har jag massor av roligt på gång. Ser fram emot de kommande två veckorna med skräckblandad förtjusning... nervigt är det oxå

Postat av: Peter

Publicerad 2010-03-23 08:09:31

Hur skönt som helst! I helgen flyttar blivande exfrun ut och då får jag ÄNTLIGEN bo hemma på heltid!

Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Publicerad 2010-03-24 14:20:00

Grattis va kul! Det e alltid kul med något nytt, nya visioner liksom.



Vi håller ju på med vår källarrenovering o har kommit en bra bit på väg. Andra strykningen av väggarn ai kväll, sen e det golvets tur om 1 1/2 vecka.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela