Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Vad man har med sig i bagaget

Publicerad 2010-03-28 21:51:39 i Ny framtid - tillbakablick,


Jag följer en blogg bland andra. Ensamma pappan. Ensamma pappan skriver mycket tänkvärt. Nu har Ensamma pappan skrivit om bagage.

Ja du, det där jävla bagaget… Tänk om någon förklarat för mig hur viktigt det är att man har sorterat bagaget innan man ger sig in i något nytt. Att man har gått igenom “Customs” och deklarerat vad det är man har med sig. Varit öppen med det. Att de farliga sakerna ligger i en 1-liters platspåse till allmän beskådan. Det är ju faktiskt lika bra att en potentiell partner ryggar tillbaks och springer om inte bagaget passar. Redan från början menar jag. Så att man inte har 3 barn ihop när bagaget blir besvärande…

Har du ett hemligt bagage?



.

Kommentarer

Postat av: Kompisen C

Publicerad 2010-03-29 10:08:24

men nu fattar jag inte. jag läser pappans inlägg som om de gjorde just det: fläkte ut allt inför varandra? eller förstår jag inte alls?

i så fall är hans teori att inte göra det nästa gång, eller?

alla har väl bagage, speciellt när man träffas senare i åren, men det som är intressant är väl att tänka efter om man verklighen behöver veta ALLT om varandra. jag tror inte det. men jag tror man ska vara öppen med vad man INTE vill ha med sig "den här gången". Som en due diligence när två företag fusioneras. Skulder och barn på bygden är bra att känna till, liksom eventuella beroenden (inkl. träning!), tycker jag. vilka förväntingar man har inför livet och framtiden är väl också bra att dela med varandra, innan man sitter där i en situation som någon sedan inte är nöjd med?

Postat av: Mitt i Fågelsången

Publicerad 2010-03-29 10:25:52

Nej, jag menade alltså att pappans inlägg fick mig att tänka på att bagaget ska sorteras INNAN, så att det bagage man HAR med sig kan visas öppet och inte bli en belastning senare.



Dvs, INTE göra som pappan där allt bagage exponeras för en ny partner, utan att man sorterat och stuvat undan. Inser att jag var lite otydlig där...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela