Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

På håret

Publicerad 2010-05-23 23:49:34 i Freja - kök,


Innan jag köpte mitt IKEA-kök mätte jag takhöjden. IKEA har högskåp som är antingen 211 cm eller 233. Jag mätte, och konstaterade att 233 var helt ok.

I fredags när jag kom hem hade snickaren satt upp mitt enda högskåp (ska förutom skafferiet ha kyl/frys * 2 som är höga, samt ett jalusiskåp, annars inget högt). Det kommer att räcka med en silikonsträng för att täppa igen springan mellan skåp och tak. Skönt att slippa damm ovanpå skåpen...

När jag mätte hade jag inte golvet i åtanke. Marmoleum Click. Det bygger ca 1 cm på höjden.

Bilder kommer i morgon.

När var det på håret senast för dig?


.

Kommentarer

Postat av: Peter

Publicerad 2010-05-24 08:47:41

Ibland har man bara en jäkla tur :)

Postat av: Anna

Publicerad 2010-05-24 16:03:09

Kul att köket börjar komma på plats :)

Postat av: Karin

Publicerad 2010-05-24 22:49:56

Thomas rekomenderar dig att inte ta silikon den går inte att måla över om du inte menar akryl/latexfog den går att måla över.

Kram Karin Haffling

Postat av: Mitt i Fågelsången - byter snart namn

Publicerad 2010-05-26 13:42:39

@Peter - ja men eller hur. Men det tycker jag att vi kan vara värda ;)



@Anna - ja, jätteskönt. Ni får väl kika förbi i helgen eller så. Jag har barnen så jag är nog mest hemma.



@Karin - det var nog jag som uttryckte mig lite tokigt. Menade mest att det är så tight att man inte behöver täcka med någon krönlist eller dylikt :)

Postat av: JCMAS

Publicerad 2010-05-28 00:49:14

Räknas 40 cm från en säker död som på håret? Då var det den 5e mars för mig. När en skylift slog av balken på förarsidan av min bil. Jag körde, alltså.



Puh.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela