Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Det här åt jag idag

Publicerad 2010-11-18 22:14:48 i Personligt - 30 dagar,


Del 4
Mat. Ett inte helt bekymmersfritt ämne. Mat sätter sig. Obarmhärtligt. Därför försöker jag,
sedan dryga halvåret, vara noga med att träna. Tyvärr har jag under en längre tid (början
på oktober) dragits med först en envis hosta, och sedan en förkylning. Det har nog givit med
sig nu, så jag kan återuppta tränandet. Vet att det gör gott för både kropp och själ.

Det blev en viss utveckling av ämnet, och en glidning i sidled. För att konkret svara på
frågan:

Frukost
* En tallrik fil med halv skivad banan och bran flakes, en valnötsfralla och kaffe
(frallan hör inte till standardfrukosten)

Lunch
* Nötfärsbiff, kokt potatis, grönsaker varma, och grönsaker kalla (bra salladsbord där vi
lunchar till vardags)

Mellis
* 2 satsumas

Middag
* En liten kebab på väg till bion. Och INGET biogodis eller popcorn - lovar!


.

Kommentarer

Postat av: malve

Publicerad 2010-11-19 08:27:53

Vad blev det för film?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela