Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Min dag

Publicerad 2010-11-20 13:00:00 i Personligt - 30 dagar,


Del 6
Jag måste tillåta mig att tycka det är skönt att vara ensam utan barnen. Helgerna utan
barnen är tomma. Tysta. Men de behövs. För att ladda batterierna, göra vuxensaker,
fixa allt som inte hinns i vardagen, träna. Men det är svårt att tillåta sig att njuta av
tystnaden.


Det känns nästan förbjudet att tycka det är skönt att få en paus från barnen.

Vardagarna då barnen är hos sin pappa är ok. Då jobbar jag lite extra, tränar (hm,
nu har det ju varit uppehåll, men i vanliga fall), träffar kompisar, slappar i soffan, och
annat. Men helgerna...

Nu har vi det iof så att den av oss som inte har barnen, tar lilla damen när killarna
spelar bandy. Så jag har haft besök av E hela fm. Ihop med kusin E, eftersom storebror
där spelar oxå.

Sen kom H, efter sin bandy, ihop med O så då fikade vi hela gänget. Inte A, han har
fotbollsturnering idag. Mysigt att få pussa lite på barnen så det inte blir 7 dagar på raken.

Min dag i övrigt? Inviger tumlare och tvättmaskin :) Plockar ner snow racers och pulkor
från vinden, röjer i barnens rum, tar en promenad till centrum, ställer undan min cykel,
tar in dynorna från lådan på terassen, säljer saker på Blocket, kollar lite på Match, äter
tomatsoppa m Feta till lunch, funderar över förvaring, reflekterar över samtalet m chefen
igår, tömmer flyttkartonger (japp, det finns sånna kvar), kan inte besluta mig över en
inbjudan avseende kvällen idag - dvs en blandning av stort och smått.


.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela