Ett stenkast från Fyndet

- inte långt från Mitt i Fågelsången

Presenterar mig själv

Publicerad 2010-11-15 22:51:00 i Personligt - 30 dagar,


Del 1
Här skulle jag ju egentligen kunna länka direkt till min sida på match.com, men det vore
kanske lite väl utlämnande :) Eller klistra in mitt CV, men då blir det så formelt.

Så, long story short. Jag gör det enkelt för mig. Det har inte hänt så fasligt mycket sedan
början av september, så jag kopierar mitt inlägg Här är jag! - Vem är du? och gör någon
liten modifiering.


*   40+, värmländska i förskingringen (Stockholms ytterområde), separerad sedan någon gång 2009
*   3 underbara trollungar bor hos mig halvtid - A snart 9, H drygt 7 och E som precis fyllt 2
*   civilekonom och gymnasieingenjör i botten; nu konsult inom verksamhetssystem och projektledning
*   renoverar, lite själv och en hel del via handyman, mitt radhus från 60-talet
*   läser chic lit, kriminalromaner och reseskildringar, plus en uppsjö inredningstidningar
*   tillbringar delar av helgerna vid fotbollsplanen/bandyrinken
*   tycker om att snacka över en fika, eller annat drickbart
*   älskar thai och italienskt, att äta, och har ätit (1 ggr var) fårtestiklar och torkade kålmasklarver
*   tycker sydafrikanska och australiensiska viner smakar bra!
*   har en toppenfin syster med två goa ungar som bor alldeles runt knuten => Lycka!
*   har hoppat bungyjump i min ungdom, och rest ett halvt varv runt jorden
*   har cert i dykning och ett jsm-guld
*   bloggar om livet i stort och smått, dvs. en del skilsmässotankar, barnliv, renovering
*   försöker träna 2-4 ggr i veckan - löpning och olika gruppass. Det är helt nytt.
*   ska försöka få till en jägarexamen innan nästa älgsäsong
*   är ordningsam, envis och fokuserad (det sista åtminstone i arbetslivet)
*   har jobbat i öst-Afrika i 3 år


Det var del 1. Hänger du på?


.

Kommentarer

Postat av: Lotten

Publicerad 2010-11-16 22:54:05

Kul att läsa :)

Jag hänger på genom att svara på dina inlägg när jag känner att jag har nåt att tillföra.

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

alacs

Mamma till 3 halvtidsboende älskade ungar (10, 9, 3.5). Jobbar som affärssystemskonsult. Periodare vad gäller träning. Älskar vitt. Svag för mörk choklad. Skriver om tankar kring barnen, vuxenlivet, betraktelser i vardagen, med inslag av resor, inredning (sällan just nu) och skilsmässan (inte heller så ofta), eller snarare konsekvenser av den samma.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela